8 טיפים למתגרשים ששווים לא פחות מזהב טהור!

28 שנים בדיני משפחה אפשרו לי ליצור מאגר של טיפים ורעיונות איך להתחיל את הצעדים הראשונים בעולם הגירושין הלא פשוט. אז בבקשה: הכירו את ארגז הכלים למתגרשים טריים, שיהיה שווה לכם לא פחות מזהב.

עורך דין גירושין בקריות

קרדיט לתמונה: storyset, Freepik

8 טיפים למתגרשים ששווים לא פחות מזהב טהור!

1.לשמור על קור רוח ושיקול דעת

הליך הגירושין אינו הליך פשוט, הינו הליך מורכב ובעל השלכות רבות להמשך חייכם וחיי ילדיכם. מטבע הדברים כמי שמצויים בהליך גירושין הנכם במצב שאינו פשוט ושרויים במתח רב. דווקא במצב זה ועם כל הקושי שבדבר עליכם להימנע מנקיטת הליכים באופן אימפולסיבי שאינו מושכל.

  • גרים בקריות? לא כל עורכי דין גירושין בקריות יכולים להתאים לכם. מומלץ לבדוק האם הם מוכנים לעשות עבורכם את העבודה ברמה הגבוהה ביותר.

מוזמנים לדבר איתי. אני זמין בכל שעה, 24 שעות ביממה.

*לחיצה על המספר תחייג אלי:

או

שתכתבו את מספר הטלפון שלכם בטופס, ואני אתקשר אליכם בחזרה:

2.אל תערבו את הילדים והעדיפו שמירה על יחסים מיודדים

בהליכי גירושין, רוויי רגשות ויצרים ככל שיהיו, חשוב מאוד להימנע עד כמה שניתן מהפיכת הילדים לצד בעימות בין בני הזוג, וודאי שלא להפוך אותם לקלף מיקוח. זכרו כי בן או בת זוגכם, הם עדיין אמא או אבא עבור ילדיכם המשותפים, וככל שמדובר על ילדים צעירים יותר המעורבות שלהם במחלוקת ביניכם, עלולה להסב להם נזק נפשי כבד ומתמשך יותר.

ההמלצה שלי היא לשלב כוחות עם בן / בת הזוג לצורך ההודעה לילדים ולהבהיר להם בשיחה משותפת, כי הגירושין אינם מתרחשים באשמתם ולא יפגעו בקשר ביניכם לבינם.

3.הכנה מראש

הגעתם להחלטה הקשה כי ברצונכם להתיר את קשרי הנישואין עם בן או בת הזוג עימם חלקתם את חייכם עד כה? זה הזמן להתחיל ולרכז כל מסמך שעשוי להיות רלוונטי להליך.
הביטוי השגור של "משמורת ילדים" מתייחס בדרך-כלל לפן של המשמורת הפיזית.

כתבה מרתקת שפרסמתי ברשת 13 לגבי יישוב סכסוך >>>

4.נהלו את חלוקת הרכוש בצורה מושכלת

כאשר זוגות פונים להליך גירושין, אחד המהלכים החשובים שיש לתת עליהם את הדעת, נוגע ל "חישוב מסלול מחדש" בפן הכלכלי. ישנה חשיבות רבה להערכת יכולתכם הפיננסית, בהינתן שעד כה, ניהלתם משק בית שהתבסס על שתי משכורות, ואילו לאחר הגירושין – תאלצו לכלכל את עצמכם ואת ילדיכם בעזרת משכורת בודדת בלבד.

5.הגדירו את מטרותיכם בהליך הגירושין

על מנת שהאינטרסים שלכם ישמרו בתביעת הגירושין, חשוב מאוד להגדיר עם עורך הדין המייצג אתכם בהליך מהן מטרותיכם, ומהי האסטרטגיה שתסייע לכם להשיגן. לשם כך, עליכם לשתף את עורך הדין בכל פיסות המידע הנוגעות למערכת היחסים שלכם עם בן או בת הזוג, מרגע היכרותכם ועד למועד ההחלטה על הגירושין.

חשוב להתייחס גם לנושא של הרכוש שצברתם במשותף ובנפרד, ולמערכות היחסים ביניכם ובין בן / בת הזוג לילדיכם. ככל שתואילו לחשוף פרטים רבים יותר בפני עורך הדין ששכרתם את שירותיו, כך גדל הסיכוי לכך שהוא יוכל לפעול לקידום האינטרסים שלכם בהליך הגירושין.

6.פנו לקבלת סיוע משפטי של עורך דין המתמחה בדיני משפחה

במידה ובחרתם להתגרש, הקפידו לשכור את שירותיו של עורך דין גירושין מוסמך המתמחה באופן ספציפי בדיני משפחה. עולם דיני המשפחה הוא תחום משפטי מורכב וסבוך ולא כל עורך דין מוסמך לתת מענה בסוגית המתעוררות סביבו.

בעניינים הנוגעים לזכויות הבעל או זכויות האישה בהליך הגירושין, הסדרי משמורת והסדרי ראיה, חלוקת רכוש וכספים, תשלום דמי מזונות, ועוד ישנה חשיבות מכרעת לליווי משפטי של עו"ד שהתמחה בדיני משפחה ויוכל לספק לכם את ההכוונה הנכונה והתוצאות אליהן אתם שואפים להגיע בהליך.

7.אל תגיעו לבתי המשפט בלי עורך דין

אל תנסו לנהל את הליכי הגירושין בבית הדין הרבני ובבית המשפט לענייני משפחה בעצמכם ומבלי ששכרתם את שירותיו של עורך דין מומחה בתחום. ההליך מורכב מבחינה משפטית, דורש בקיאות בדיני המשפחה שבוודאי אין לכם, ואם תייצגו את עצמכם, אתם עלולים לעשות טעויות הרות גורל בנושאים הנוגעים בנפשכם.

8.אל תפעלו על פי עצות שאינן מקצועיות

יש נטייה טבעית לכל מי שחווה גירושין בעצמו או בקרב סביבתו לייעץ ולספק מידע בנושא כאילו היה מומחה בתחום. חשוב לזכור כי לכל תא משפחתי נתונים עובדתיים ונסיבות אחרים ועל כן עצות של קרובים ומכרים בנוגע לגירושין בדרך כלל אינן מתאימות למקרה שלכם, אינן מדויקות, הן עלולות לגרום ללחץ מיותר ואף לנזק בתכנון הליך הגירושין. כך למשל, קיימת דעה גורפת בציבור כי לנשים עדיף להגיש תביעות בבית המשפט לענייני משפחה ולגברים עדיף לתבוע בבית הדין הרבני. זה נכון אומנם במקרים רבים, אך בהחלט קיימים מקרים שבהם לאישה יהיה יתרון בבית הדין הרבני ולגבר עדיף יהיה להתדיין בבית המשפט לענייני משפחה. רק עורך דין מומחה לדיני משפחה יוכל לבחון את המקרה לגופו ולייעץ לכם בצורה הנכונה ביותר.

במחיר הוגן. הוגן מאוד!

מחפשים נותן שירות בענייני משפחה? הקליקו:

מחפשים עורך דין לענייני משפחה ברמה הגבוהה ביותר? התקשרו עכשיו לעורך דין אמיר בר-לב.

מעל 28 שנות ניסיון רק בדיני משפחה!