8 מיתוסים בגירושין ומדוע הם לא נכונים

ההחלטה להתגרש טומנת בחובה לבטים רבים ולא מדובר בעניין של מה בכך. מרגע ההחלטה לפרק את החבילה ועד למועד הגירושין בפועל רוב הזוגות עוברים תהליך מורכב מבחינה אישית, כלכלית ומשפחתית. אל כל הקשיים שגם ככה קיימים בתהליך, נוספים מיתוסים שגויים בכל הקשור לגירושין. בכתבה מרתקת, אני חושף את המיתוסים הנפוצים ביותר ומסביר מדוע הם בהכרח לא נכונים.

עורך דין גירושין בחיפה

תוכן עניינים בכתבה: 8 מיתוסים בגירושין

1.גבר שלא מרוויח הרבה לא יצטרך לשלם מזונות – לא נכון

 גם אם האב מרוויח מעט עדיין יהיה עליו לדאוג לילדיו והוא יחויב לשלם מזונות ילדים. כמובן שבית הדין או בית המשפט יבדוק את רמת ההכנסה של ההורים, מה הם הנכסים העומדים לרשותם, יבדוק את הצרכים של הילדים ולפי כל מכלול הנתונים יפסוק מה יהיו דמי המזונות.

2.אישה שבוגדת, לא תהא זכאית לקבל משמורת על ילדיה-לא נכון

בגידת האם באבי ילדיהם היא לא הסיבה אשר בגינה יופרדו ילדים מאימם.
במשטרנו המשפטי עדיין קיימת חזקת הגיל הרך לפיה ילדים עד גיל 6 יהיו במשמורת אימם, אלא אם הוכח כי האימא אינה כשירה נפשית ומנטאלית להיות משמורנית על ילדיה .

מכל מקום, ההחלטה בעניין משמורת הילדים נקבעת תמיד על פי טובת הילד, כאשר טובת הילד נבחנת על פי מספר קריטריונים בין היתר חוות דעת של מומחים בתחום. אלו יכולים להיות עו"ס מיחידת הסיוע, פקידת סעד ממשרד הרווחה ו/או חוו"ד של בדיקת מסוגלות הורית.

בכל מקרה ההחלטה על משמורת הילדים לא תהיה על פי רמת פגיעתו של בן או בת הזוג בבן או בבית הזוג השני. כלומר בגידה אינה קשורה כלל וכלל להחלטה על משמורת הילדים.

מוזמנים לדבר איתי. אני זמין בכל שעה, 24 שעות ביממה.

*לחיצה על המספר תחייג אלי:

או

שתכתבו את מספר הטלפון שלכם בטופס, ואני אתקשר אליכם בחזרה:

3.משמורת משותפת מייתרת את הצורך בתשלום מזונות – לא נכון.

על פי הפסיקה, קיימת הפחתה של 25% בלבד משיעור המזונות הקבוע בעת משמורת יחידה. הגבר חייב לשלם לאישה מזונות עבור הילדים, בשל העובדה שהדין העברי מחייב את הפרנסה על הבעל, ודין זה קיים גם בעידן בו נשים משתכרות בצורה שווה לגבר ומסוגלות בהחלט לפרנס את ילדיהן ואת עצמן.

4.זוג המתחתן בחו"ל דוגמת נישואי קפריסין חוסך את הפניה לבית הדין הרבני אם מתגרשים – לא נכון

בגידת האם באבי ילדיהם היא לא הסיבה אשר בגינה יופרדו ילדים מאימם.
זוג יהודים אשר נישא בנישואין אזרחיים יכול להתגרש אך ורק בבית הדין הרבני, ואין חשיבות למקום הנישואין או לטקס הנישואין. לבית הדין הרבני סמכות בלעדית על גירושין בין יהודים. זוג יהודים אינו יכול להתגרש בבית המשפט לענייני משפחה.

5."לגבר טוב בית הדין הרבני ולאישה בית משפט לענייני משפחה"- לא נכון

בגידת האם באבי ילדיהם היא לא הסיבה אשר בגינה יופרדו ילדים מאימם.
זהו המיתוס הכי נפוץ בעניין גירושין, אך למעשה אינו נכון.
במדינת ישראל, ישנן 2 ערכאות עיקריות אשר דנות בעניין גירושין בין בני זוג- ביהמ"ש לענייני משפחה וביה"ד הרבני. כמובן, למירוץ בין הסמכויות ישנה חשיבות מי מגיש ראשון את תביעותיו ולאיזו ערכאה.
במקרה אחד, יכול להיות נכון שהאישה תגיש את תביעת מזונות הילדים לביה"ד הרבני ולא לביהמ"ש לענייני משפחה, ובמקרה אחר יכול להיות ההפך. אי לכך ובהתאם לזאת, חשוב להתייעץ עם עו"ד לענייני גירושין אשר בקיא בידע האמור ובעל ניסיון עשיר בבניית האסטרטגיה הטובה ביותר לגירושין והמתאימה ביותר ללקוח הספציפי.

6.היא הבטיחה לך שהיא משתמשת בגלולות ונכנסה להריון –> אתה לא חייב כלום לילד- לא נכון

גם ילד שנולד כתוצאה "מגניבת זרע" הינו ילד לכל דבר ועניין ואביו יחויב לשלם עבורו מזונות גם אם אינו מוכן להכיר בו. הקריטריונים לתשלום מזונות לילד שנולד מחוץ למסגרת הנישואין או כתוצאה "מגניבת זרע" זהים לאלו שחלים לגבי מזונות עבור ילדים שנולדו במסגרת הנישואין והוריהם מתגרשים.

7.הילדים תמיד נפגעים בגירושין- לא נכון

גירושין זהו תהליך מורכב ואי אפשר להקל ראש בפגיעה שנגרמת לילדים. עם זאת בעזרת ליווי מקצועי כן אפשר לשמור על הילדים לאורך תהליך הפרידה, להביא את הקול שלהם ולחשוב על הטוב ביותר עבורם גם לאחריה.

8.אם תבגוד / תבגדי – תפסיד/י את חלקך ברכוש המשותף- לא נכון

בשיטת המשפט הישראלית, לא מחפשים מי אשם והביא לגירושין. העובדה כי אישה בגדה בבעלה לא מהווה עילה כדי לנשל אותה מרכושה. באותו אופן גבר שבוגד באשתו לא ינושל מחלקו ברכוש. יחד עם זאת, אישה בוגדת מפסידה את כתובתה ואת זכותה למזונות לפי הדין העברי. גבר בוגד המבקש להתגרש ללא עילה עלול להיות מחויב בתשלום סכום התחייבותו בכתובה, כולו או חלקו, דבר שעלול להשפיע על יחס חלוקת הרכוש. לאחרונה נפסק ע"י ביהמ"ש לענייני משפחה כי בגידה יכולה להוות באופן עקרוני עילה לפסיקת פיצוי לבן הזוג הנבגד.

במחיר הוגן. הוגן מאוד!

יש לכם 3 דרכים לדבר איתי:

או

שתכתבו את המספר שלכם למטה.

את 28 שנות הניסיון שלי בענייני משפחה, אי אפשר לנצח!

מחפשים נותן שירות בענייני משפחה? הקליקו:

מחפשים עורך דין לענייני משפחה ברמה הגבוהה ביותר? התקשרו עכשיו לעורך דין אמיר בר-לב.

מעל 28 שנות ניסיון רק בדיני משפחה!