אמיר בר-לב,

עורך דין גירושין בנהריה

לוחמי הגטאות 12, נהריה
שיבת ציון 38, חיפה

050-5682165

ברוכים הבאים למרכז המשפטי לענייני גירושין ומשפחה של עורך דין אמיר בר-לב.

28 שנים שאני מייצג לקוחות בתחום המשפחה והגירושין. אני מאמין בלתת שירות אנושי, מהיר, ומקצועי, וחשוב מהכל:

במחיר הוגן!

התקשרו עכשיו לשיחה ללא התחייבות, בלחיצה על הכפתור:

עורך דין לענייני משפחה בצפון
מוזמנים לדבר איתי. אני זמין בכל שעה, 24 שעות ביממה.
*לחיצה על המספר תחייג אלי:
או

שתכתבו את מספר הטלפון שלכם בטופס, ואני אתקשר אליכם בחזרה:

מה הופך אותי לעורך דין לענייני משפחה ברמה הגבוהה ביותר בנהריה?

יותר מ-1000

לקוחות שייצגתי בנהריה

97%

נצחונות בענייני גירושין

- 28 -

שנות ניסיון בדיני משפחה

1

מדורג בצמרת המשפטית בנהריה

ביקורות אמיתיות
שהלקוחות שלי בתחום המשפחה בנהריה השאירו באתר מדרג:

אני מתמחה בפתרון בעיות גירושין מורכבות שדורשות טיפול מיידי.

אם יש לכם בעיה דחופה, כתבו כאן את מספר הטלפון שלכם, ואתקשר בחזרה מיד.

לא משנה אם החלטתם להתגרש בנהריה, באילת או ברמת הגולן. אני מאמין שתמיד צריך לנסות לשמור על המשפחה, להגן על הילדים ולסיים את הגירושין בכבוד!

זכרו! פעם אהבתם אחד את השנייה

אצל רוב האנשים המבקשים להתגרש, ברגע שנפל הפור והתקבלה ההחלטה – אין דרך חזרה. אני מציע, בנימה של אופטימיות, לשאוף לא לפתוח במלחמות עם בני הזוג, לדאוג לטובת הילדים, ולנסות לא לפרק את המשפחה גם לאחר הגירושין.

המשפחה בבעיה:

אני מבין, המשפחה בבעיה. זה קורה, זה חלק מהחיים ולפעמים זה פשוט לא עובד. לא משנה כמה ננסה להוועץ במגשרים, מטפלים זוגיים ופסיכולוגים, זה פשוט לא עובד והמשפחה בבעיה. אל תסכימו לפרק את המשפחה שלכם גם לאחר הגירושין. העובדה שאתם מחליטים להפריד כוחות ולחיות כל אחד את חייו בנפרד לא אומרת שצריך לפרק את המשפחה. המשפחה כאן להשאר בשביל להזכיר לכם להאמין באותו חזון שהיה לכם ביום שהקמתם אותה.

הילדים הם הדבר היחיד שחשוב:

בשביל לשמור על פגיעה מינימלית ככל האפשר בילדים בעת הליך הגירושין, אתם זקוקים לשיתוף פעולה עם בן או בת הזוג השותפים להליך. אבל לצערי, פעמים רבות נדרשים לעבוד עם פרטנר שלא מעניין אותו שום דבר מלבד עצמו, הוא מעוניין לצאת עם ידו על העליונה, עם סכום כסף גבוה ככל האפשר בעת חלוקת הרכוש והילדים הם הדבר האחרון שמעניין אותו. במקרים כאלה, אין ברירה אלא להקלע להליך גירושין בבית המשפט, שם תצטרכו להלחם על הזכויות שלכם ושל הילדים שלכם.

השפעות הילדים עקב הגירושין:

חינוך וערכים, עתידם בעולם, השפעות פסיכולוגיות, יחסים בין אישיים וכסף, הם רק חלק מהגורמים שבהם אנו צריכים להתחשב כאשר אנו מדברים על השפעות הילדים עקב הגירושין. חלק מהנושאים הנידונים בבית המשפט בעת הליך הגירושין כמו לדוגמא הסדרי זמני שהות וחלוקת המזונות – אלו נושאים שמשפיעים באופן ישיר על הילדים. לעומתם, נושאים כמו חלוקת הרכוש, הסכם ממון, גט וסרבנות גט, מתקשרים לילדים (בחלק מהמקרים) רק באופן עקיף, וסביר שישפיעו במידה פחותה יותר עליהם. הליכי גירושין מלווים לרוב ב"מלחמות" בין בני הזוג, וההצעה שלי? בין כל הקרבות, המלחמות והאגו – שימו במקום הראשון את טובת הילדים.

להתגרש ולשמור על המשפחה:

אם הגעתם לנקודה בה הזוגיות איננה עובדת יותר, או שהסתכסכתם עם בן זוגכם עד מצב בו אינכם מסוגלים יותר לתקשר בצורה ברי,אה כנראה שפניכם מועדות לעבר הליך הגירושין. כמו הליך הנישואים, גם הליך הגירושין בישראל הינו תחת סמכותו הבלעדית והיחידה של בית דין הרבני. זוג אשר לא יתגרש כדת וכדין בבית הדין הרבני לא יוכל להינשא בשנית, שכן ההליך כאמור הוא תחת פיקוחו הבלעדי של בית הדין הרבני, אותו בית דין שאמור לאשר את הנישואים חדשים.

איפה כדאי להגיש את תביעות הגירושין?:

אני חושב שכאשר אנו שואלים "איפה כדאי להגיש את תביעת הגירושין?", כלומר באיזה בית דין עליי לבחור, אנחנו לא שואלים את השאלה הנכונה. שאלה טובה יותר צריכה להיות "איפה אוכל לעבור את הליך הגירושים בדרך הטובה ביותר עבור המשפחה שלי ביום שאחרי?" איך אמנע את הפגיעה בילדים, ואיך אוכל לשמור על האינטרסים שלי בצורה הטובה ביותר ללא פגיעה באינטרסים של בן או בת הזוג שלי.

גירושין בהסכמה

לאחר שבני הזוג קיבלו החלטה על גירושין, עומדות בפניהם שתי אפשרויות לניהול ההליך המשפטי: האחת היא להיאבק זה עם זו בערכאות והשנייה היא להתגרש בהסכמה. פירוש הדבר הוא כי בני הזוג ינהלו בעזרת עורכי דינם, משא ומתן על הסוגיות השונות ובסיומו, כאשר גובשו הסכמות, אלו יעוגנו בהסכם גירושין. מאז יולי 2016, מחויבים למעשה בני זוג המעוניינים להתגרש, לתת הזדמנות לגירושין בהסכמה.

הליך גירושין בהסכמה:

ראשית על בני הזוג לנסות להגיע לגירושין תוך הסכמה וכבוד הדדי. לעיתים בני הזוג בעצמם יגיעו לשיתוף פעולה ולעיתים באמצעות הליך גישור. במקרה כזה יוכלו הם להגיש יחד בקשה משותפת לגירושין ואליה יצרפו הסכם גירושין. בהסכם הגירושין יקבעו בני הזוג את אופן פירוק הנישואין תוך הסכמה הדדית והוא יתייחס למגוון ההחלטות הקשורות בגירושין.

משך הליך גירושין בהסכמה:

במרבית המקרים, זוגות המעוניינים להתגרש באופן מוסכם ניגשים להליך גישור, אשר כולל בין 3-8 פגישות בממוצע עם מגשר או מגשרת, אשר תפקידם ליצור הסכמות בין בני הזוג בנוגע לסוגיות העקרוניות, לרבות חלוקת הרכוש, חלוקת זמני השהות על הילדים ועוד.

עלות גירושין בהסכמה:

אם אתם מעוניינים לקיים את תהליך הגירושין בהסכמה, השלב הבא הוא מציאת עורך הדין המתאים ובירור העלויות. כמובן שההמלצה היא לבחור בעורך דין המתמחה בעריכת הסכמי גירושין מסוג זה, שיתווה את הדרך לבני הזוג ויגשר במקרים של חילוקי דעות, ויהיה רגיש לדינמיקה בין בני הזוג, על מנת שהתהליך יתקיים באופן הטוב ביותר.

אפשרות נוספת היא עבור עורך דין לענייני משפחה בצפון .

עורך דין לענייני גירושין בנהריה במחיר הוגן. הוגן מאוד!

יש לכם 3 דרכים לדבר איתי:

או

שתכתבו את המספר שלכם למטה.

את 28 שנות הניסיון שלי בענייני הגירושין, אי אפשר לנצח!

שלכם,

אמיר בר-לב

מא' ועד ת': הסבר על חלוקת רכוש בגירושין

החוק בישראל

חוק יחסי ממון תשל”ג – 1973 מגדיר את אופן חלוקת הרכוש בין בני זוג בעת תהליך גירושין. החוק קובע שכל הרכוש שנצבר במהלך שנות הנישואין יחולק שווה בשווה בין בני הזוג, לרבות נכסים, ממון, חסכונות, מקרקעין, מיטלטלין, מניות, קופות גמל, זכויות פנסיוניות, נכסים עסקיים ומוניטין עסקי ואישי ולמעט מקרים יוצאי דופן. הנחת היסוד היא שרכושם של בני הזוג בעת הפרידה הנו רכוש משותף שנצבר במהלך שנות זוגיות משותפת, גם אם הוא רשום רק על שם אחד מבני הזוג. חזקת השיתוף אינה חלה רק על שיתוף בזכויות כי אם גם על שיתוף בחובות, במידה ויש חובות שני בני הזוג יצטרכו לכסות אותם, למעט מקרים חריגים.

נשיאה בחובות מכוח חזקת השיתוף

חובות שנבעו ממהלך החיים המשותפים, או מרכישת נכס משותף וקשורים לנכס המשותף, הם משותפים. כשם שבן הזוג מתחלק בזכויות, כך מתחלק הוא גם בחובות. אם אחד מבני הזוג חייב סכום מסוים לצד שלישי, הרי שבני הזוג נושאים בחוב זה בחלקים שווים במערכת היחסים הפנימית שביניהם, מבלי שהדבר יקנה לצד השלישי זכות תביעה כנגד בן הזוג השני. למשל, אם הבעל נטל הלוואה מבנק, הוא יוכל לתבוע מהאישה, בתנאים מסוימים, את מחצית ההלוואה. הבנק לא יוכל לתבוע את האישה, שכן חזקת השיתוף חלה רק במישור הפנימי בין בני הזוג, ולא נועדה להקנות זכות לנושה חיצוני. קיימים מקרים בהם בית המשפט מסרב לראות בחוב חוב משותף מהטעם שנוצר לאחר הפירוד בין בני הזוג, או כיון שיש ספק בדבר אמיתות החוב, או מהטעם שבן הזוג לא היה צד ליצירת החוב.

עקרון איזון המשאבים בחלוקת רכוש

העקרון המנחה בחלוקת הרכוש בגירושין הוא איזון משאבים, כלומר, הרכוש מתחלק בין בני הזוג שווה בשווה. אולם כפי שנראה להלן, התמונה בסופו של יום הרבה יותר מורכבת. החלוקה תיעשה ככלל, רק באשר לרכוש המשותף, שהנו כל הרכוש שנצבר במהלך תקופת הנישואין. נכסים שנצברו לפני החתונה אינם נכללים באיזון המשאבים, אלא אם הוכחה בהם כוונת שיתוף. הסדר זה יחול כל עוד לא נחתם בין בני הזוג הסכם ממון אשר קבע חלוקה אחרת של הרכוש.

הסכם ממון

על הסדר איזון המשאבים בהתאם לחוק יחסי ממון, אפשר לחלוק באמצעות חתימה על הסכם ממון. כלומר, הסכם ממון הוא הסכם שעליו חותמים בני הזוג, בין אם לפני נישואין ובין אם במהלך הנישואין, שמטרתו להסדיר את משטר הרכוש בין בני הזוג בעת גירושין. מבחינה משפטית, מדובר בהסכם מורכב המצריך ידע משפטי, ניסיון ויכולת להבין את רצונם של בני הזוג, כדי לתרגם את אותו רצון להוראה חוזית וחוקית מחייבת. הניסיון מלמד כי הסכם זה חוסך מחלוקות משפטיות יקרות וקשות במהלך גירושין וכן מסייע לקיומו של הליך גירושין קל ומהיר יותר. הסכם ממון הוא לא הסכם "רגיל", שעליו יכולים שני צדדים לחתום ולנהוג בהתאם לכתוב בו. מדובר בהסכם שכדי שיקבל תוקף חוקי, צריך להיות מאושר ע"י ערכאה משפטית. כדי לאשר הסכם ממון, לא די בחתימה בפני עורך דין, אלא יש להגישו לבית המשפט לענייני משפחה ולבקש את אישורו. בית המשפט אשר יבחן את הסכם הממון, בדרך כלל לא יתערב בו, במידה ולא יעלה חשד, שמא בני הזוג אינם מבינים את תוכנו ואת משמעותו. אם מתבצעת חלוקת רכוש בין בני זוג שלא במסגרת הסכם הממון - רכוש שעדיין לא היה בבעלות בני הזוג בעת החתימה על הסכם הממון, הוא יתבצע בשיטה של איזון המשאבים תוך התחשבות בכתוב בהסכם הממון. עורך דין משפחה בעל ניסיון ימליץ לזוגות שמגיעים אליו ליצור הסכם ממון טרם נישואין על מנת למנוע בעיות עתידיות במידה ויגיעו אל הליך גירושין.

חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים - חלוקה לא שוויונית

חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים צריכה להיות לא פעם לא שוויונית על מנת להיות הוגנת וצודקת. מדובר בעיקר במקרים בהם הילדים עוברים להתגורר עם אחד מההורים ומכורח הנסיבות לו יש צורך גדול יותר ברכוש. בנוסף לקביעת הסדרי ראייה יש לבצע תהליך מסודר והוגן של חלוקת הרכוש. כדי שבית המשפט יחליט על חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים באופן לא שוויוני, צריכות להיות נסיבות מיוחדות שמצדיקות את זה. גם אם אתם משוכנעים שמגיע לכם יותר רכוש מלבן הזוג, עליכם להמציא את כל הסיבות בכדי שגם בית המשפט יחשוב כך. עורך דין ענייני משפחה, כאשר עובד עבור הלקוחות שלו צריך תמיד לחשוב גם על האינטרסים של הילדים.

כיצד מתחלקים כספי ירושה בגירושין?

על פי חוק יחסי ממון בין בני זוג תשל"ג (1973), כל רכוש שהוענק לאחד מבני הזוג במסגרת צו ירושה חוקי הוא רכושו הבלעדי של אותו בן הזוג, ולכן אין לצד השני שום בעלות עליו. אולם, ישנם מקרים חריגים בהם בתי המשפט מכירים ברכוש שניתן בירושה לאחד מבני הזוג כרכוש משותף: כך למשל, אם הנכס שניתן בירושה זכה אחר כך להשקעה משותפת בכסף רב של שני בני הזוג, הרי שיש קושי להפריד בין רכוש שמקורו בירושה לרכוש משותף, ולכן החוק יכיר בנכס זה כרכוש משותף באופן מלא או חלקי. מקרה נוסף הוא כאשר יש "כוונת שיתוף" ביחס לרכוש שקיבל ירושה אחד מבני הזוג. אם ניתן סכום כסף בירושה ומיד לאחר קבלתו הופקד בחשבון שמשותף לשני בני הזוג, זה מצביע על קיומה של "כוונת שיתוף" ומתוקף כך הרכוש כבר אינו רכושו הבלעדי של מקבל הירושה. יש לתת את הדעת על כך שהתקדימים המשפטיים השונים בישראל מראים כי לכל מקרה משפטי יש חוקים משלו. אפשרות השיתוף בנכסים החיצוניים, כמו במקרה האמור, תלויה בנסיבות הספציפיות של המקרה. עורך דין גירושין בנהריה, או בכל מקום אחר, צריך לשאוף להגיע להסכם הטוב ביותר עבור הלקוח שלו, ולא להתפשר.

גישור גירושין בנהריה

גירושין הם אירוע משמעותי בחיים, שיש לו השלכות מרחיקות לכת על בני הזוג המתגרשים. הליך הגירושין יכול להיות ארוך ומורכב, ולעיתים קרובות הוא מלווה ברגשות של כעס, עצב, ופחד.

גישור גירושין הוא הליך הסכמה, בו בני הזוג נפגשים עם מתווך, שמסייע להם להגיע להסכם גירושין. גישור הוא דרך יעילה וחסכונית להסדיר את ענייני הגירושין, מבלי להיכנס להליך משפטי ארוך ומייגע.

היתרונות של גישור גירושין

לגישור גירושין מספר יתרונות, כגון:

  • חיסכון בזמן ובכסף: הליך גישור גירושין הוא קצר יותר והוזיל יותר מהליך משפטי.
  • שמירה על היחסים בין בני הזוג: גישור מאפשר לבני הזוג לשמור על היחסים ביניהם, גם לאחר הגירושין.
  • הסכם גירושין מותאם אישית: גישור מאפשר לבני הזוג להגיע להסכם גירושין מותאם אישית לצרכים ולרצונות שלהם.

שלבי הגישור

הליך גישור גירושין מתנהל בשלושה שלבים עיקריים:

  • שלב ההיכרות: בשלב זה, המתווך מכיר את בני הזוג, ומסביר להם את תהליך הגישור.
  • שלב הדיונים: בשלב זה, בני הזוג דנים בנושאים השונים הקשורים לגירושין, כגון משמורת על הילדים, תשלום מזונות, והסדרי ראייה.
  • שלב ההסכם: בשלב זה, בני הזוג מגיעים להסכם גירושין.

עורכי דין גירושין בנהריה המציעים שירותי גישור

בנהריה פועלים מספר עורכי דין גירושין המציעים שירותי גישור. מומלץ לבחור עורך דין גירושין בעל ניסיון בגישור, שיוכל לסייע לכם להגיע להסכם גירושין מוצלח.

גירושין בין בני זוג חד מיניים בנהריה

גירושין בין בני זוג חד מיניים בנהריה הם הליך משפטי מורכב, שיש לו השלכות מרחיקות לכת על בני הזוג המתגרשים. בני זוג חד מיניים המתגרשים יכולים לבחור בין שני הליכים משפטיים שונים:

  • הליך גירושין אזרחי: הליך זה מתנהל בבית המשפט לענייני משפחה, והוא זהה להליך הגירושין החל על בני זוג הטרוסקסואלים.
  • הליך גישור: גישור הוא הליך הסכמה, בו בני הזוג נפגשים עם מתווך, שמסייע להם להגיע להסכם גירושין. גישור יכול להתקיים גם בהליך הגירושין האזרחי וגם בהליך הגירושין הדתי.

הבדלים בין הליכי גירושין אזרחיים לבין הליכי גירושין דתיים

להלן כמה מההבדלים העיקריים בין הליכי גירושין אזרחיים לבין הליכי גירושין דתיים:

  • הסמכות: סמכות השיפוט בהליכי גירושין אזרחיים מוקנית לבית המשפט לענייני משפחה, ואילו סמכות השיפוט בהליכי גירושין דתיים מוקנית לבית הדין הרבני.
  • הקריטריונים: בהליכי גירושין אזרחיים, בית המשפט יכול להתיר גירושין על בסיס מספר קריטריונים, כגון בגידה, אלימות, או אי יכולת לקיים חיי שלום משותפים. בהליכי גירושין דתיים, בית הדין הרבני יכול להתיר גירושין רק על בסיס סיבה הלכתית, כגון בגידה, אלימות, או אי יכולת לקיים חיי אישות.
  • השלכות: פסיקת גירושין אזרחי מקנה לבני הזוג גט, המאפשר להם להינשא מחדש. פסיקת גירושין דתי מקנה לבני הזוג גט, אך הוא אינו מאפשר להם להינשא מחדש ללא אישור מיוחד מבית הדין הרבני.

אפשרויות העומדות לרשות זוגות חד מיניים המתגרשים

בני זוג חד מיניים המתגרשים יכולים לבחור בין מספר אפשרויות, כגון:

  • הסכם גירושין: הסכם גירושין הוא הסכם בין בני הזוג, הקובע את תנאי הגירושין, כגון משמורת על הילדים, תשלום מזונות, והסדרי ראייה. הסכם גירושין יכול להיחתם גם בהליך הגירושין האזרחי וגם בהליך הגירושין הדתי.
  • גישור: גישור הוא הליך הסכמה, בו בני הזוג נפגשים עם מתווך, שמסייע להם להגיע להסכם גירושין. גישור יכול להתקיים גם בהליך הגירושין האזרחי וגם בהליך הגירושין הדתי.
  • הליך משפטי: אם בני הזוג לא מצליחים להגיע להסכם גירושין, הם יכולים להיכנס להליך משפטי. הליך משפטי יכול להיות ארוך ומורכב, והוא עלול להוביל לפסיקה לא רצויה עבור בני הזוג.

טיפים לזוגות חד מיניים המתגרשים

חשוב לזכור שגירושין הם הליך מורכב, שיש לו השלכות מרחיקות לכת על בני הזוג. אם אתם זוג חד מיני המתגרשים, חשוב לקבל ייעוץ משפטי מקצועי, שיסייע לכם להבין את הזכויות והחובות שלכם, ולקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורכם.

גירושין בין בני זוג עם ילדים בנהריה

גירושין בין בני זוג עם ילדים הם אירוע משמעותי בחיים, בעל השלכות מרחיקות לכת על הילדים. הילדים עשויים לחוות קשיים רגשיים, חברתיים, ולימודיים, וייתכן שהם יצטרכו להתמודד עם שינויים משמעותיים בחייהם.

השלכות גירושין על הילדים

השלכות גירושין על הילדים יכולות להיות רבות ומגוונות, וכוללות:

  • קשיים רגשיים: הילדים עשויים לחוות רגשות של עצב, כעס, פחד, או אשמה. הם עשויים גם לחוות תחושות של אי יציבות, חוסר ביטחון, או אובדן.
  • קשיים חברתיים: הילדים עשויים לסבול מקשיים חברתיים, כגון קשיים ביצירת קשרים חדשים, או קשיים להתמודד עם חרם או בריונות.
  • קשיים לימודיים: הילדים עשויים לסבול מקשיים לימודיים, כגון ירידה במוטיבציה, או קשיים בריכוז.
  • שינויים משמעותיים בחייהם: הילדים עשויים להיתקל בשינויים משמעותיים בחייהם, כגון מעבר דירה, שינוי בית הספר, או שינוי בזמני השהות עם ההורים.

זכויות והחובות של ההורים כלפי הילדים

על פי חוק יחסי ממון בין בני זוג, ההורים נדרשים לדאוג לצרכי הילדים המשותפים, גם לאחר הגירושין. הדבר כולל את האחריות לסיפוק הצרכים החומריים של הילדים, כגון מזון, ביגוד, ותשלום עבור חינוך ורפואה. בנוסף, ההורים נדרשים לדאוג לצרכי הרגשיים של הילדים, ולספק להם סביבה תומכת ומוגנת.

אפשרויות העומדות לרשות ההורים כדי לסייע לילדים להתמודד עם הגירושין

ישנן מספר אפשרויות העומדות לרשות ההורים כדי לסייע לילדים להתמודד עם הגירושין, כגון:

  • דיבור עם הילדים: חשוב לדבר עם הילדים על הגירושין, ולהסביר להם מה הולך לקרות. חשוב לעודד את הילדים לשתף את הרגשות שלהם, ולעזור להם להבין שהם לא לבד.
  • מציאת תמיכה: אם ההורים מרגישים שהם לא מצליחים להתמודד עם הגירושין, חשוב להם למצוא תמיכה, כגון טיפול רגשי, או קבוצת תמיכה להורים גרושים.
  • מציאת סיוע מקצועי: אם הילדים מתקשים להתמודד עם הגירושין, חשוב למצוא להם סיוע מקצועי, כגון טיפול רגשי, או קבוצת תמיכה לילדים גרושים.

חשוב לזכור שכל ילד מגיב לגירושין בצורה שונה. ישנם ילדים שמתמודדים עם הגירושין בצורה טובה, וישנם ילדים שמתקשים יותר. חשוב להקשיב לילד, ולתת לו את התמיכה שהוא צריך.

גירושין בגיל השלישי בנהריה

גירושין בגיל השלישי הם אירוע משמעותי בחיים, בעל השלכות ייחודיות על בני הזוג המתגרשים. בני זוג מבוגרים המתגרשים עשויים להתמודד עם אתגרים שונים מאשר בני זוג צעירים, כגון:

  • השפעה כלכלית: גירושין בגיל השלישי יכולים להוביל לקשיים כלכליים, כגון ירידה ברמת החיים, או קושי בפרנסה.
  • התמודדות עם שינויים רגשיים: גירושין בגיל השלישי יכולים להוביל לתחושות של בדידות, אובדן, וחוסר ביטחון.
  • צורך בהסתגלות: גירושין בגיל השלישי יכולים להוביל לשינויים בחיי היום-יום, כגון מעבר לדירה חדשה, או התמודדות עם טיפול בילדים.

השלכות כלכליות של גירושין בגיל השלישי

בני זוג מבוגרים המתגרשים עשויים להתמודד עם קשיים כלכליים, כגון:

  • ירידה ברמת החיים: גירושין יכולים להוביל לירידה ברמת החיים של שני בני הזוג, מכיוון שהם צריכים לשלם שני משכנתאות, שני חשבונות חשמל, וכו'.
  • קושי בפרנסה: בני זוג מבוגרים עשויים להיות פחות גמישיים מבחינה מקצועית, מה שעלול להקשות עליהם למצוא עבודה חדשה.
  • ירידה בזכויות סוציאליות: בני זוג מבוגרים המתגרשים עשויים לאבד זכויות סוציאליות, כגון פנסיה משותפת, או ביטוח בריאות משפחתי.

התמודדות עם שינויים רגשיים של גירושין בגיל השלישי

גירושין בגיל השלישי יכולים להוביל לתחושות של בדידות, אובדן, וחוסר ביטחון. בני זוג מבוגרים עשויים להרגיש שהם איבדו את התמיכה של בן/בת זוגם, ואת הביטחון הכלכלי והרגשי שהם סיפקו להם.

צורך בהסתגלות לחיים חדשים לאחר גירושין בגיל השלישי

גירושין בגיל השלישי יכולים להוביל לשינויים בחיי היום-יום, כגון מעבר לדירה חדשה, או התמודדות עם טיפול בילדים. בני זוג מבוגרים עשויים להרגיש שהם צריכים להתחיל מחדש, ולבנות חיים חדשים.

טיפים להתמודדות עם גירושין בגיל השלישי

אם אתם מתגרשים בגיל השלישי, חשוב לקבל תמיכה ממשפחה, חברים, או מטפל מקצועי. קבלת תמיכה יכולה לעזור לכם להתמודד עם האתגרים של הגירושין, ולבנות חיים חדשים.

להלן כמה טיפים להתמודדות עם גירושין בגיל השלישי:

  • קבלו את הרגשות שלכם: חשוב לקבל את הרגשות שלכם, גם אם הם שליליים. אל תתביישו לבכות, לכעוס, או להרגיש אובדן.
  • דברו עם מישהו שאתם סומכים עליו: שיתוף הרגשות שלכם עם אדם שאתם סומכים עליו יכול לעזור לכם להרגיש פחות לבד.
  • קבלו עזרה מקצועית: אם אתם מתקשים להתמודד עם הגירושין, חשוב לקבל עזרה מקצועית ממטפל רגשי.
  • התמקדו בעתיד: חשוב להתמקד בעתיד, ולנסות לבנות חיים חדשים.

חשוב לזכור שאתם לא לבד. ישנם אנשים רבים אחרים שעברו גירושין בגיל השלישי, והצליחו להתמודד עם האתגרים ולהקים חיים חדשים.

גירושין בקהילה הדתית בנהריה

בני זוג דתיים בנהריה יכולים להתגרש באמצעות שני הליכים משפטיים שונים:

  • הליך גירושין אזרחי: הליך זה מתנהל בבית המשפט לענייני משפחה, והוא זהה להליך הגירושין החל על בני זוג חילוניים.
  • הליך גירושין דתי: הליך זה מתנהל בבית הדין הרבני, והוא חל על בני זוג יהודים.

הבדלים בין הליכי גירושין אזרחיים לבין הליכי גירושין דתיים

להלן כמה מההבדלים העיקריים בין הליכי גירושין אזרחיים לבין הליכי גירושין דתיים:

  • הסמכות: סמכות השיפוט בהליכי גירושין אזרחיים מוקנית לבית המשפט לענייני משפחה, ואילו סמכות השיפוט בהליכי גירושין דתיים מוקנית לבית הדין הרבני.
  • הקריטריונים: בהליכי גירושין אזרחיים, בית המשפט יכול להתיר גירושין על בסיס מספר קריטריונים, כגון בגידה, אלימות, או אי יכולת לקיים חיי שלום משותפים. בהליכי גירושין דתיים, בית הדין הרבני יכול להתיר גירושין רק על בסיס סיבה הלכתית, כגון בגידה, אלימות, או אי יכולת לקיים חיי אישות.
  • השלכות: פסיקת גירושין אזרחי מקנה לבני הזוג גט, המאפשר להם להינשא מחדש. פסיקת גירושין דתי מקנה לבני הזוג גט, אך הוא אינו מאפשר להם להינשא מחדש ללא אישור מיוחד מבית הדין הרבני.

אפשרויות העומדות לרשות זוגות דתיים המתגרשים

בני זוג דתיים המתגרשים יכולים לבחור בין מספר אפשרויות, כגון:

  • הסכם גירושין: הסכם גירושין הוא הסכם בין בני הזוג, הקובע את תנאי הגירושין, כגון משמורת על הילדים, תשלום מזונות, והסדרי ראייה. הסכם גירושין יכול להיחתם גם בהליך הגירושין האזרחי וגם בהליך הגירושין הדתי.
  • גישור: גישור הוא הליך הסכמה, בו בני הזוג נפגשים עם מתווך, שמסייע להם להגיע להסכם גירושין. גישור יכול להתקיים גם בהליך הגירושין האזרחי וגם בהליך הגירושין הדתי.
  • הליך משפטי: אם בני הזוג לא מצליחים להגיע להסכם גירושין, הם יכולים להיכנס להליך משפטי. הליך משפטי יכול להיות ארוך ומורכב, והוא עלול להוביל לפסיקה לא רצויה עבור בני הזוג.

טיפים לזוגות דתיים המתגרשים

חשוב לזכור שגירושין הם הליך מורכב, שיש לו השלכות מרחיקות לכת על חיי בני הזוג. אם אתם זוג דתי המתגרשים, חשוב לקבל ייעוץ משפטי מקצועי, שיסייע לכם להבין את הזכויות והחובות שלכם, ולקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורכם.

להלן כמה טיפים לזוגות דתיים המתגרשים:

  • קבלו ייעוץ משפטי מקצועי: עורך דין גירושין דתי יכול לספק לכם ייעוץ משפטי מקצועי, שיסייע לכם להבין את הזכויות והחובות שלכם, ולנהל את הליך הגירושין בצורה הטובה ביותר.
  • הישארו רגועים: חשוב להישאר רגועים, גם במצבים מתוחים. אל תתביישו לבקש עזרה מאחרים.
  • התמקדו בעתיד: חשוב להתמקדות בעתיד, ולנסות לצאת מהליך הגירושין עם חיים חדשים.
הוצאות גירושין בנהריה

גירושין הם הליך משפטי מורכב, שיכול להיות יקר. עלויות הגירושין יכולות להשתנות בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה, כגון:

  • משך ההליך המשפטי: אם הליך הגירושין מתארך, עלויותיו יעלו בהתאם.
  • מורכבות ההליך המשפטי: אם ההליך המשפטי מורכב, עלויותיו יעלו בהתאם.
  • מעורבות ילדים: אם בני הזוג יש ילדים, עלויות הגירושין יעלו בהתאם.

עלות עורך דין גירושין

עלות עורך דין גירושין בנהריה נעה בין 5,000 ש"ח ל-15,000 ש"ח לשעה. עלות עורך הדין תלויה בניסיונו, במורכבות ההליך, ובמיומנות שלו.

עלות ההליכים המשפטיים

עלות ההליכים המשפטיים כוללת אגרות בית המשפט, תשלום לעדים, והוצאות משפטיות נוספות, כגון הוצאות דפוס, הוצאות נסיעה, והוצאות חקירות. עלות ההליכים המשפטיים נעה בין 5,000 ש"ח ל-10,000 ש"ח.

עלות שירותים נוספים

בנוסף לעלות עורך הדין וההליכים המשפטיים, בני הזוג המתגרשים עשויים להזדקק לשירותים נוספים, כגון:

  • יעוץ פסיכולוגי: טיפול פסיכולוגי יכול לעזור לבני הזוג להתמודד עם ההיבטים הרגשיים של הגירושין. עלות טיפול פסיכולוגי נעה בין 300 ש"ח ל-500 ש"ח לשעה.
  • יעוץ כלכלי: יעוץ כלכלי יכול לעזור לבני הזוג להתמודד עם ההיבטים הכלכליים של הגירושין. עלות יעוץ כלכלי נעה בין 200 ש"ח ל-300 ש"ח לשעה.

הוצאות גירושין ללא עורך דין

בני זוג יכולים לבחור לנהל את הליך הגירושין שלהם ללא עורך דין. במקרה זה, עלויות ההליך יפחתו משמעותית. עם זאת, חשוב לזכור שניהול הליך גירושין ללא עורך דין יכול להיות מורכב ומסובך, ויכול להוביל לתוצאות לא רצויות.

טיפים להפחתת עלויות גירושין

ישנם מספר טיפים שיכולים לעזור להפחית את עלויות הגירושין, כגון:

  • היעזרו ביעוץ משפטי: יעוץ משפטי מקצועי יכול לעזור לכם להבין את הזכויות והחובות שלכם, ולנהל את הליך הגירושין בצורה הטובה ביותר.
  • התמקדו בהסכם גירושין: הסכם גירושין מחוץ לכותלי בית המשפט יכול לחסוך לכם זמן וכסף.
  • השתמשו בשירותי גישור: גישור הוא הליך הסכמה, שיכול לעזור לכם להגיע להסכם גירושין מבלי להיכנס להליך משפטי.

אם אתם מתגרשים, חשוב להיערך מראש לעלויות הגירושין. על ידי קבלת מידע והיעזרות בשירותים מקצועיים, תוכלו להפחית את עלויות הגירושין ולעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר.

איך להתמודד עם גירושין בנהריה

גירושין הם אירוע משמעותי בחיים, בעל השלכות רגשיות, פיזיות, וכלכליות. התמודדות עם גירושין יכולה להיות קשה, אך ישנם שירותים ומשאבים שיכולים לעזור.

שלבי ההתמודדות עם גירושין

התמודדות עם גירושין היא תהליך ארוך ומורכב, שיכול להימשך שנים. תהליך זה כולל מספר שלבים, כגון:

  • שלב ההלם: בשלב זה, בני הזוג מתמודדים עם ההלם של הבשורה על הגירושין. הם עשויים לחוות רגשות של עצב, כעס, וחוסר אונים.
  • שלב הכעס: בשלב זה, בני הזוג מתמודדים עם רגשות של כעס כלפי הבן/בת זוג, כלפי עצמם, או כלפי העולם.
  • שלב הכאב: בשלב זה, בני הזוג מתמודדים עם רגשות של כאב, עצב, וגעגוע.
  • שלב ההתמודדות: בשלב זה, בני הזוג מתחילים להתמודד עם ההשלכות של הגירושין, ולבנות חיים חדשים.

שירותים ומשאבים לאנשים המתגרשים בנהריה

בנהריה קיימים מספר שירותים ומשאבים שיכולים לעזור לאנשים המתגרשים, כגון:

  • יעוץ משפטי: עורך דין גירושין יכול לספק ייעוץ משפטי מקצועי, שיסייע לכם להבין את הזכויות והחובות שלכם, ולנהל את הליך הגירושין בצורה הטובה ביותר.
  • יעוץ פסיכולוגי: טיפול פסיכולוגי יכול לעזור לכם להתמודד עם ההיבטים הרגשיים של הגירושין.
  • קבוצות תמיכה: קבוצות תמיכה יכולות לספק לכם הזדמנות לשתף את הרגשות שלכם עם אנשים אחרים המתמודדים עם גירושין.

טיפים להתמודדות עם גירושין

להלן כמה טיפים להתמודדות עם גירושין:

  • קבלו את הרגשות שלכם: חשוב לקבל את הרגשות שלכם, גם אם הם שליליים. אל תתביישו לכעוס, לבכות, או להרגיש אובדן.
  • היעזרו באחרים: אל תתביישו לבקש עזרה מאחרים. משפחה, חברים, או מטפל מקצועי יכולים לספק לכם תמיכה.
  • התמקדו בעתיד: חשוב להתמקד בעתיד, ולנסות לבנות חיים חדשים.

אם אתם מתגרשים, חשוב לזכור שאתם לא לבד. ישנם אנשים רבים שיכולים לעזור לכם להתמודד עם התהליך הזה.

הליכי גירושין בנהריה

הליכי גירושין הם הליך משפטי מורכב, שיכול להימשך זמן רב ולהיות מלווה ברגשות חזקים. חשוב להכיר את השלבים השונים של ההליך, את הזכויות והחובות של בני הזוג המתגרשים, ואת האפשרויות העומדות לרשותם.

השלבים השונים של הליך גירושין

הליך גירושין בנהריה מתחיל בהגשת תביעה לבית המשפט לענייני משפחה. התביעה צריכה לכלול את פרטי בני הזוג, את הסיבה לגירושין, ואת הבקשות של בני הזוג.

לאחר הגשת התביעה, בית המשפט יזמן את בני הזוג לדיון קדם משפט. בדיון זה, בית המשפט ינסה לברר את הנסיבות של הגירושין, ולסייע לבני הזוג להגיע להסכם גירושין.

אם בני הזוג לא מצליחים להגיע להסכם גירושין, בית המשפט יפתח בהליך משפטי. ההליך המשפטי יכלול דיונים בבית המשפט, הגשת מסמכים, וחקירות של עדים.

בסיום ההליך המשפטי, בית המשפט יכריע בנושאים השונים של גירושין, כגון:

  • חלוקת הרכוש המשותף
  • משמורת על הילדים
  • תשלום מזונות
  • הסדרי ראייה

הזכויות והחובות של בני הזוג המתגרשים

בני זוג המתגרשים זכאים למספר זכויות, כגון:

  • זכות לקבלת מזונות מהבן/בת זוג
  • זכות למשמורת על הילדים
  • זכות לחלוקת הרכוש המשותף

בני זוג המתגרשים גם מחויבים במספר חובות, כגון:

  • חובה לשלם מזונות לילדים
  • חובה לתת מזונות לבן/בת הזוג
  • חובה לחלק את הרכוש המשותף באופן הוגן

האפשרויות העומדות לרשות בני הזוג המתגרשים

בני זוג המתגרשים יכולים לבחור בין מספר אפשרויות לניהול הליך הגירושין שלהם, כגון:

  • גישור: גישור הוא הליך הסכמה, בו בני הזוג נפגשים עם מתווך, שמסייע להם להגיע להסכם גירושין.
  • בוררות: בוררות היא הליך הסכמה, בו בני הזוג בוחרים בורר, שיפסוק בנושאים השונים של גירושין.
  • הליך משפטי: הליך משפטי הוא הליך שבו בית המשפט קובע את ההחלטות בנושאים השונים של גירושין.

חשוב לבחור את האפשרות המתאימה ביותר לנסיבות שלכם, ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי.

טיפים לניהול הליך גירושין

להלן כמה טיפים לניהול הליך גירושין:

  • היו מוכנים: חשוב להיות מוכנים נפשית ורגשית להליך הגירושין.
  • קבלו ייעוץ משפטי: חשוב לקבל ייעוץ משפטי מקצועי, שיסייע לכם להבין את הזכויות והחובות שלכם.
  • הישארו רגועים: חשוב להישאר רגועים, גם במצבים מתוחים.
  • התמקדו בעתיד: חשוב להתמקדות בעתיד, ולנסות לצאת מהליך הגירושין עם חיים חדשים.

 

אגב, עורכי דין לענייני משפחה בחיפה יש הרבה, אבל עורך דין בר-לב יש רק אחד!

1. איך לבחור עורך דין גירושין בנהריה?

בחירת עורך דין גירושין היא החלטה חשובה מאוד, שיכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאות הליך הגירושין שלכם. עורך דין גירושין טוב ידע לייצג את האינטרסים שלכם בצורה מקצועית ויעילה, ולסייע לכם להשיג את ההסכם הטוב ביותר עבורכם.

הנה כמה טיפים לבחירת עורך דין גירושין בנהריה:

המלצות: בקשו המלצות מחברים, בני משפחה, או מכרים שהיו מעורבים בהליכי גירושין.
ניסיון: בחרו עורך דין בעל ניסיון בתחום הגירושין. ניסיון הוא חשוב, מכיוון שהוא מאפשר לעורך הדין להכיר את ההליכים המשפטיים, את החוק, ואת האפשרויות העומדות לרשותכם.
התאמה אישית: חשוב לבחור עורך דין שאתם מרגישים בנוח איתו, ומאמינים שהוא יכול לספק לכם את השירות הטוב ביותר. קבעו פגישת ייעוץ עם כמה עורכי דין, והקשיבו לתחושות שלכם.
הנה כמה שאלות שתוכלו לשאול את עורך הדין במהלך הפגישת ייעוץ:

כמה ניסיון יש לכם בתחום הגירושין?
האם אתם מתמחים בתחום מסוים של גירושין, כגון גירושין עם ילדים, גירושין בקהילה הדתית, או גירושין בינלאומיים?
מהם העלויות של שירותיכם?
איך יתנהל הליך הגירושין?
מהן האפשרויות העומדות לרשותנו?
חשוב לזכור שעורך דין גירושין הוא לא רק עורך דין. הוא גם יועץ, ומלווה רגשי. חשוב לבחור עורך דין שאתם סומכים עליו, ומאמינים שהוא יכול לספק לכם את התמיכה שצריכים בתקופה קשה זו בחייהם.

מחפשים עורך דין לענייני משפחה ברמה הגבוהה ביותר? התקשרו עכשיו לעורך דין אמיר בר-לב.

מעל 28 שנות ניסיון רק בדיני משפחה!