אמיר בר-לב,

עורך דין גירושין בקריות

שיבת ציון 38, חיפה
לוחמי הגטאות 12, נהריה

ברוכים הבאים למרכז המשפטי לענייני גירושין בקריות של עורך דין אמיר בר-לב.

28 שנים שאני מייצג לקוחות בתחום הגירושין. אני מאמין בלתת שירות אנושי, מהיר, ומקצועי, וחשוב מהכל:
אני מתחייב למחיר הוגן!

התקשרו עכשיו לשיחה ללא התחייבות, בלחיצה על הכפתור:

עורך דין לענייני משפחה בצפון
מוזמנים לדבר איתי. אני זמין בכל שעה, 24 שעות ביממה.
*לחיצה על המספר תחייג אלי:
או
שתכתבו את מספר הטלפון שלכם בטופס, ואני אתקשר אליכם בחזרה:

מה הופך אותי לעורך דין לענייני גירושין ברמה הגבוהה ביותר בקריות?

יותר מ-1000

לקוחות שייצגתי בקריות

97%

נצחונות בענייני גירושין

- 28 -

שנות ניסיון בדיני גירושין

1

מדורג בצמרת המשפטית בקריות

ביקורות אמיתיות
שהלקוחות שלי בקריות השאירו באתר מדרג:

אני מתמחה בפתרון בעיות גירושין מורכבות שדורשות טיפול מיידי.
אם יש לכם בעיה דחופה, כתבו כאן את מספר הטלפון שלכם, ואתקשר בחזרה מיד.

כתבה מרתקת שפרסמתי ברשת 13 בנוגע לחוק ששינה את כללי המשחק בענייני גירושין (בקריות ובכלל): החוק ליישוב סכסוך גירושין.

עורך דין גירושין בקריות, אמיר בר-לב, מנפץ את המיתוסים הנפוצים ביותר בענייני גירושין:
מיתוסים בגירושין

ההחלטה להתגרש טומנת בחובה לבטים רבים ולא מדובר בעניין של מה בכך. מרגע ההחלטה לפרק את החבילה ועד למועד הגירושין בפועל רוב הזוגות עוברים תהליך מורכב מבחינה אישית, כלכלית ומשפחתית. אל כל הקשיים שגם ככה קיימים בתהליך, נוספים מיתוסים שגויים בכל הקשור לגירושין.

גבר שלא מרוויח הרבה לא יצטרך לשלם מזונות – לא נכון

גם אם האב מרוויח מעט עדיין יהיה עליו לדאוג לילדיו והוא יחויב לשלם מזונות ילדים. כמובן שבית הדין או בית המשפט יבדוק את רמת ההכנסה של ההורים, מה הם הנכסים העומדים לרשותם, יבדוק את הצרכים של הילדים ולפי כל מכלול הנתונים יפסוק מה יהיו דמי המזונות.

אישה שבוגדת, לא תהא זכאית לקבל משמורת על ילדיה-לא נכון

בגידת האם באבי ילדיהם היא לא הסיבה אשר בגינה יופרדו ילדים מאימם. במשטרנו המשפטי עדיין קיימת חזקת הגיל הרך לפיה ילדים עד גיל 6 יהיו במשמורת אימם, אלא אם הוכח כי האימא אינה כשירה נפשית ומנטאלית להיות משמורנית על ילדיה .

משמורת משותפת מייתרת את הצורך בתשלום מזונות – לא נכון.

על פי הפסיקה, קיימת הפחתה של 25% בלבד משיעור המזונות הקבוע בעת משמורת יחידה. הגבר חייב לשלם לאישה מזונות עבור הילדים, בשל העובדה שהדין העברי מחייב את הפרנסה על הבעל, ודין זה קיים גם בעידן בו נשים משתכרות בצורה שווה לגבר ומסוגלות בהחלט לפרנס את ילדיהן ואת עצמן.

זוג המתחתן בחו"ל דוגמת נישואי קפריסין חוסך את הפניה לבית הדין הרבני אם מתגרשים – לא נכון

זוג יהודים אשר נישא בנישואין אזרחיים יכול להתגרש אך ורק בבית הדין הרבני, ואין חשיבות למקום הנישואין או לטקס הנישואין. לבית הדין הרבני סמכות בלעדית על גירושין בין יהודים. זוג יהודים אינו יכול להתגרש בבית המשפט לענייני משפחה.

"לגבר טוב בית הדין הרבני ולאישה בית משפט לענייני משפחה"- לא נכון

זהו המיתוס הכי נפוץ בעניין גירושין, אך למעשה אינו נכון. במדינת ישראל, ישנן 2 ערכאות עיקריות אשר דנות בעניין גירושין בין בני זוג- ביהמ"ש לענייני משפחה וביה"ד הרבני. כמובן, למירוץ בין הסמכויות ישנה חשיבות מי מגיש ראשון את תביעותיו ולאיזו ערכאה.

היא הבטיחה לך שהיא משתמשת בגלולות ונכנסה להריון –> אתה לא חייב כלום לילד- לא נכון

שנולד כתוצאה "מגניבת זרע" הינו ילד לכל דבר ועניין ואביו יחויב לשלם עבורו מזונות גם אם אינו מוכן להכיר בו. הקריטריונים לתשלום מזונות לילד שנולד מחוץ למסגרת הנישואין או כתוצאה "מגניבת זרע" זהים לאלו שחלים לגבי מזונות עבור ילדים שנולדו במסגרת הנישואין והוריהם מתגרשים.

הילדים תמיד נפגעים בגירושין- לא נכון

גירושין זהו תהליך מורכב ואי אפשר להקל ראש בפגיעה שנגרמת לילדים. עם זאת בעזרת ליווי מקצועי כן אפשר לשמור על הילדים לאורך תהליך הפרידה, להביא את הקול שלהם ולחשוב על הטוב ביותר עבורם גם לאחריה.

אם תבגוד / תבגדי – תפסיד/י את חלקך ברכוש המשותף- לא נכון

בשיטת המשפט הישראלית, לא מחפשים מי אשם והביא לגירושין. העובדה כי אישה בגדה בבעלה לא מהווה עילה כדי לנשל אותה מרכושה. באותו אופן גבר שבוגד באשתו לא ינושל מחלקו ברכוש. יחד עם זאת, אישה בוגדת מפסידה את כתובתה ואת זכותה למזונות לפי הדין העברי. גבר בוגד המבקש להתגרש ללא עילה עלול להיות מחויב בתשלום סכום התחייבותו בכתובה, כולו או חלקו, דבר שעלול להשפיע על יחס חלוקת הרכוש. לאחרונה נפסק ע"י ביהמ"ש לענייני משפחה כי בגידה יכולה להוות באופן עקרוני עילה לפסיקת פיצוי לבן הזוג הנבגד.

עורך דין גירושין בקריות במחיר הוגן. הוגן מאוד!

יש לכם 3 דרכים לדבר איתי:

או

שתכתבו את המספר שלכם למטה.

בקריות, קיימים עורכי דין רבים בענייני גירושין, אבל את 28 שנות הניסיון שלי בענייני גירושין, אי אפשר לנצח!
אמיר בר-לב,
מא' ועד ת': עורך דין גירושין בקריות, אמיר בר-לב, מסביר כל מה שצריך לדעת על בקשה ליישוב סכסוך גירושין
1.בקשה ליישוב סכסוך גירושין:

במרוצת השנים, כאשר נתגלע סכסוך בין בני זוג היו פרושים בפניהם שני ערוצים- האחד, לפנות לגישור והשני לפתוח בהליך משפטי בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. השינוי המהותי חל בחודש יולי 2016, כשנכנס לתוקף חוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה), תשע"ה-2014, המכונה חוק גישור חובה.

חוק זה קובע כי הליכים כגון: נישואין וגירושין, יחסי ממון לרבות חלוקת רכוש, משמורת והסדרי שהות, מזונות ומדור, אבהות או אימהות ייפתחו בדרך של בקשה ליישוב סכסוך בביהמ"ש או בבית הדין ולא כתביעה רגילה. מדובר בהליך חובה וצד לסכסוך משפחתי יצטרך להגיש בקשה ליישוב סכסוך לערכאה שיפוטית ולא כתב תביעה. תכליתו של ההליך ליישוב סכסוך הוא לאפשר לצדדים ליישב את סכסוכם בדרך של גישור, בהסכמה ובדרכי שלום ולהימנע/למזער את הצורך בהתדיינות משפטית.

2.הליך יישוב סכסוך:

על פי אתר "כל זכות": "המבקש או עורך הדין המייצג אותו ימלא טופס בקשה ליישוב סכסוך. את הבקשה יש להפנות למזכירות בית המשפט לענייני משפחה או למזכירות בית הדין הדתי הרלוונטי (בית הדין השרעי, בית הדין הדרוזי, בית הדין של העדה הנוצרית או בית הדין הרבני) שבתחום שיפוטו מצוי מקום המגורים המשותף של הצדדים או מקום מגוריהם המשותף האחרון. הגשת הבקשה כרוכה בתשלום אגרה.

לאחר הגשת הבקשה לישוב סכסוך, מוזמנים הצדדים ל-4 פגישת מהו"ת (מידע היכרות ותיאום) ביחידת הסיוע שליד הערכאה השיפוטית. כל הפגישות ביחידת הסיוע יתקיימו בתוך 45 ימים מיום הגשת הבקשה (יש אפשרות להאריך התקופה, פעם אחת, ב-15 ימים). ההזמנה לפגישת מהות שקולה להזמנה לבית משפט, והצדדים חייבים להתייצב לפגישה. ההליך ביחידות הסיוע אינו כרוך בתשלום."

3.עיכוב הליכים:

עם הגשת בקשה ליישוב סכסוך, יחול עיכוב הליכים, אשר משמעותו כי הצדדים מנועים מפנייה לערכאות למעט מקרים ספציפיים. כך למשל, אם הסכסוך הנו בעניין מזונות ילדים, ניתן להגיש בקשה לקביעת מזונות זמניים. עיכוב ההליכים יהיה לתקופה של 45 יום, אלא אם ערכאה משפטית קיצרה את המועד או האריכה אותו עד למשך של 60 יום. בתום תקופה זו, היה והסכסוך לא בא על פתרונו, יוכלו הצדדים לפנות לערכאות. לעניין זה נדגיש, כי הצד אשר הגיש את הבקשה ליישוב סכסוך, מקבל את הזכות לבחור איזו ערכאה תדון בסכסוך. אם זה לא מימש את זכותו זו, בחלוף אותם 15 יום, יוכל הצד השני להגיש את התביעה לערכאה על פי העדפתו. זה הוא המקום בו עורך דין גירושין נכנס לתמונה.

4.הנושאים אשר יעלו במפגשי מהו"ת:

המפגש הראשון נועד להכיר אתכם, הצדדים המעורבים, ולשמוע ממכם כיצד התגלגלו הדברים לידי כך. במהלך הפגישה תוכלו לקבל מידע על ההליך המשפטי ועל השלכותיו עליכם ועל כלל המשפחה, יוצע לכם לפנות לטיפול זוגי, משפחתי או גישור אשר בו תוכלו לפתור את הסכסוך ללא צורך בהתערבות בית הדין. אל מפגש הראשון כאמור יגיעו הצדדים לבדם ללא ליווי עורך דין, אולם מן המפגש השני והלאה הם יכולים להסתייע בו על מנת לגבש פתרון בהסכמה שיענה על כל צרכיהם ורצונותיהם. אנשי יחידת הסיוע יכולים לשוחח עם שני הצדדים ביחד או עם כל אחד בנפרד, וכך לסייע לכל אחד מהם לגבש פתרון הולם בדרכי שלום. עורכי דין טובים, יתמכו בבני הזוג להגיע להסכמות במפגשי מהו"ת!

5.האם להגיש בקשה ליישוב סכסוך או לחכות שבן הזוג יעשה זאת?

במדינת ישראל קיימות שתי ערכאות שיש להן סמכות ייחודית לדון בנושאי גירושין ונישואין. הערכאה האחת היא בית הדין הרבני והערכאה האחרת היא בית המשפט לענייני משפחה. הכלל קובע שערכאה שאליה יוגשו התביעות ראשונה, שם יתנהלו ענייני הצדדים. בדרך כלל גברים רוצים להתדיין בבית הדין הרבני ונשים בבית המשפט האזרחי. במסגרת החוק החדש לא זו בלבד שמירוץ הסמכויות לא הסתיים אלא שלמרבה הצער הוא הוחרף וקיים צורך חשוב ביותר להיוועץ עם עורך דין לאורך כל הליך יישוב הסכסוך על מנת לא למסור אינפורמציה לצד השני.

6.סיום הליך יישוב הסכסוך:

אם הליך יישוב הסכסוך הסתיים בהצלחה כך שהצדדים גיבשו במסגרתו הסכם גירושין, באפשרותם להגיש בקשה לאישור ההסכם ומתן תוקף של פסק דין בפני בית הדין הרבני או בית המשפט למשפחה. אם הליך יישוב הסכסוך לא הסתיים בהצלחה, אזי הצד שהגיש את הבקשה ליישוב הסכסוך רשאי כעת להגיש תביעת גירושין רגילה או כל תביעה רלוונטית אחרת כנגד הצד השני בפני בית הדין/המשפט המוסמך לפי בחירתו, וזאת תוך 15 יום ממועד סיום תקופת עיכוב ההליכים. אם אותו צד לא יגיש בפרק זמן זה את התביעה, או שהוא יגיש בפרק זמן זה תביעה רק לגבי חלק מהסוגיות הנלוות לגירושין, אזי הצד השני יהיה רשאי כעת להגיש תביעה מטעמו בפני בית הדין/המשפט.

מי הם עורכי דין לגירושין שאפשר לסמוך עליהם? באופן חד משמעי אלו עורכי דין שימליצו לכם על גירושין בהסכמה. בין אם זה בקריות או באילת, זו היא הדרך הטובה ביותר להתגרש!

הליך של גירושין בהסכמה מתאים לכל זוג שהגיע להחלטה משותפת כי זה הזמן להפריד כוחות. הם מעוניינים להגיע להסכם הוגן ולהיות כנים אחד עם השניה בכל ההליך ולמצוא פתרון שיהיה נכון בעיקר עבור הילדים אבל גם עבור הצד השני. איך בדיוק זה עובד?

גירושין בהסכמה – מה זה אומר?

הנושא והרעיון הוא הסכמה חופשית ובניית הסכמות שמבוססות על הרצון והצרכים של בני הזוג. הליך של גירושין בהסכמה מתאים לכל זוג שהגיע להחלטה משותפת כי זה הזמן להפריד כוחות מתוך שיתוף פעולה: בני הזוג יושבים עם עורך דין גירושין שמנסח הסכם גירושים שעליו בני הזוג מסכימים ותפקידו של בית המשפט מתמצה בכך שהוא מאשר את ההסכם.

על אף שגירושין הסכמה מבוססים על אותם חוקים, כל הסכם הוא שונה ממשנהו ואין הסכם אחד דומה להסכם אחר.

יש הרבה פרטים ב- הסכם גירושין וכל זוג רואה אותם אחרת ומבקש לקבוע ולבסס את ההסכמות על מבנה המשפחה הספציפית שלו. תוצאה זו עומדת בקשר ישיר לכך שבני הזוג בחרו במסלול של גירושין בהסכמה.

כל הליך אחר ובעיקר הליך משפטי, הוא הליך שמבוצע ללא הסכמה חופשית אלא קביעה של ביהמ"ש או בית הדין על פי הנתונים כפי שהם רואים אותם. כדי שהגירושין יבוצעו בהסכמה, על הצדדים להגיש הסכם גירושין שאושר בבית המשפט לענייני משפחה או לצרף הסכם גירושין לצורך אישורו על ידי בית הדין יחד עם הבקשה לגירושין. ככלל, גבר ואישה יהודים יכולים להתגרש בישראל באמצעות בית הדין הרבני בלבד, כדי שהגירושין יוכרו על ידי המדינה.

למי מתאימים גירושין בהסכמה?

הליך של גירושין בהסכמה מתאים לכל זוג שהגיע להחלטה משותפת כי זה הזמן להפריד כוחות. הם מעוניינים להגיע להסכם הוגן ולהיות כנים אחד עם השניה בכל ההליך ולמצוא פתרון שיהיה נכון בעיקר עבור הילדים אבל גם עבור הצד השני. רצוי שהם יגיעו בשלים להליך ועם רצון אמיתי לסיים את הנישואין בצורה מכבדת יפה. אין צורך להגיע להסכמות מראש לגבי נושאים כמו מזונות, זמני שהות וכד' אלא רק להגיע עם רצון אמיתי לבנות יחד עם המגשר הסכם הוגן עבור שני הצדדים.

על פי אתר "כל זכות" -

בהליך גירושין בהסכמה רצוי ואף הכרחי להגיע עם: 1.סבלנות: לדעת לתת את הזמן לצד השני ולא ללחוץ אותו. 2.סובלנות: לדעת לקבל דעות אחרות או לפחות לתת את הזכות לצד השני להחזיק בדעות שונות משלך. 3.הקשבה: לנסות להבין מה הצד השני רוצה ומדוע זה חשוב לו. 4.פשרה: לדעת לוותר במקומות שבהם ניתן וצריך לוותר. 4.הבנה: לדעת מתי אסור לוותר על דברים שבאמת חשובים לך – ויתורים שעליהם ניתן להצטער בעתיד ושיגרמו לכך שההסכם לא ישרוד שנים ארוכות ההליך של גירושין בהסכמה הוא הליך המחייב בחוק את כל הזוגות שרוצים לסיים את הזוגיות הרשמית שלהם. אך, בדרך כלל הליך יצליח ויהיה לפתרון המשמעותי עבור בני הזוג במידה ושני בני הזוג יגיעו לתהליך מנקודת מבט של שמירה על טובת הילדים ודאגה לעתיד המשפחה.

למה כדאי לתת סיכוי לגירושין בהסכמה ?

הליך הבנוי על הדדיות, התפשרות והתחשבות. הוא נותן לזוג להגדיר מראש את רצונותיהם ואת צרכיהם, בשונה מזוג מסוכסך שמגיע לבית משפט עקב הגירושין ונאלץ להתמודד עם פסיקת בית המשפט באשר לנושאים קריטיים כמו הסדרי ראיה וחלוקת רכוש. אחר שהוא מעניק חיסכון ניכר בזמן, כסף, ואנרגיה נפשית.

גירושין הסכמה עדיפים על פני כל הליך אחר של גירושין שהינו מלא במחלוקות ואי הסכמות, גם בגלל שהתהליך הרבה יותר נעים ומהיר אך בעיקר כי בני הזוג זכאיים להחליט בעצמם על החלוקה ולהימנע ממצב בו בית המשפט מחליט עבורם בנושאים כה יסודיים בחייהם. הוא מעניק חיסכון ניכר בזמן, כסף, ואנרגיה נפשית. מדובר בהליך הרבה יותר מהיר מניהול תביעת גירושין וגם מאפשר להם להפגין גמישות הדדית ולהגיע להסכם שיהיה מקובל על שניהם, במקום פסק דין שצריך להכריע בין טענות הצדדים ולפסוק רק לטובת אחד מהם. ההגעה להסכם הגירושין גם מונעת מבני הזוג התכתשויות ומריבות רבות, שלא פעם גם מלוות בהסתה והשמצות הדדיות, וזאת באופן שפוגע לא רק בהם אלא גם, ובעיקר, בילדיהם המשותפים.

מה החסרונות?

גירושין הוא הליך קשה כואב ומכאיב, לא חשוב באיזה גיל הוא נעשה באיזה מצב או מעמד ובאילו נסיבות. המילה גירושין לעולם תעורר קונוטציה שלילית ולרוב תעלה בדמיון תמונות של סכסוכים, ריבים ומחלוקות קשות על משמורות הילדים, הממון המשותף והרכוש המשותף.

להליך גירושין בהסכמה קיים חסרון בכך שאחד מבני הזוג מוותר על זכויותיו שמגיעות לו, לפעמים המדובר בכספים סכומים גבוהים, כך שככל ובני הזוג היו מנהלים הליך גירושין שלא בהסכמה, הם היו עלולים למצוא את עצמם עם החלטות שונות לגמרי מההסכם אליו הם הגיעו.

מה כולל הסכם הגירושין בגירושין בהסכמה?

גירושים בהסכמה יתנהלו באופן אינטימי, הכולל את בני הזוג בלבד ואת עורך דינם. הליך זה מבוסס על התחשבות ופשרה ועל כן יתנהל באופן של דו-שיח והקשבה הדדית. במהלך הפגישות, יתבקשו הצדדים לדון על תנאי גירושיהם ולהציג את ציפיותיהם באשר לעתידם כזוג גרוש. עורך הדין יאזין לבקשותיהם של הצדדים, ויעניק להם תוקף משפטי מחייב באמצעות כינון הסכם גירושין.

כמה עולה להתגרש בהסכמה?

הליך של גירושין בהסכמה מורכב משני חלקים מרכזיים. הראשון הוא בניית הסכמות, ובשבילן צריך כמובן שעות גישור. לאחר שכל הנושאים מוסכמים ומקובלים על שני הצדדים נשאר כמובן לכתוב את ההסכמות עבור בית המשפט או בית הדין בצורה של הסכם גירושין (זאת המטרה הסופית של ההליך). המחיר השעתי נע בין 500 ל-1,200 ₪ (המחיר ב"מוסכם – מרכז מהגשרים הארצי" נע בין 490 ל-750) בתוספת מע"מ כמובן, ובניית ההסכם נעה בין 5,000 ל-12,000 ₪ (המחירים במוסכם נעים בין 4,500 ל-8,500). בסה"כ עלות ממוצעת של כל ההליך (זה כמובן תלוי בזוג עצמו וביכולותיו של המגשר) נעה בין 8,000 ל-14,000 ₪. העלות הזו נמוכה משמעותית מהליך משפטי או בוררות או גירושין בשיתוף פעולה וכד'. בתור עורך דין גירושין בקריות ב-28 השנים האחרונות, אני יכול לומר בוודאות: גירושין בהסכמה היא הדרך הטובה ביותר מבחינה כלכלית לסיום הנישואין בשלום.

איך מגישים את הבקשה להתגרש ללא עורך דין?

כל מה שצריך לעשות זה לתאם פגישת היכרות עם מגשר/ת ששניכם מסכימים עליו. חשוב מאד שזה יהיה מגשר מוסמך עם הרבה ניסיון בתחום כי בדרך כלל ישנה הזדמנות אחת ויחידה לסיים את ההליך בצורה של גירושין בהסכמה. זוג יקבל הסבר מפורט על התהליך. המגשר יבין מהן הנקודות החשובות ביותר לכל אחד מבני הזוג ויחד איתם יעבור על כל הנושאים שלגביהם יצטרכו בני הזוג לקבל החלטות. לאחר שיאסוף את כל חלקי הפאזל (הכנסות/הוצאות, כספים, רכוש וכד') הוא יתחיל יחד הזוג לחלק את הכל לשני חלקים הוגנים עם אופק כלכלי נכון עבור כל אחד מבני הזוג וכמובן עבור ילדיהם.

השלבים של גירושין בהסכמה

1. לפנות לייעוץ משפטי אישי- יש לפנות לעו"ד שעיקר עיסוקו בענייני משפחה,גירושין ופרידה (. במידה ויש קושי רגשי, סערת רגשות או תחושת בלבול, כדאי מאוד לבקש להגיע עם בן/ת משפחה/חבר קרוב שסומכים עליו ויוכלו לעזור לכם לצלוח את התהליך. עורך הדין ינחה אתכם כיצד עליכם לפעול ואיפה כדאי "לשים את הרגל" בדלת של מירוץ הסמכויות – האם בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. 2. לבצע חלוקת רכוש / פירוק שיתוף / איזון משאבים- איך מחלקים את הרכוש? על זוגות נשואים חל חוק יחסי ממון שמגדיר איך יחולק הרכוש (במקרה שאין הסכם יחסי ממון), ומתבצע הסדר שנקרא "איזון משאבים". 3. לקבוע את המשמורת על הילדים ואת זמני השהות (לשעבר הסדרי ראייה)- משמורת היא במובן של קביעת הורה אחראי, ובזמני שהות מדובר בחלוקת האחזקה הפיזית של הילדים. רבים טועים וחושבים שמשמורת משותפת היא בהכרח חלוקת זמני שהות באופן שווה – ולא כך המצב. 4. לקבוע את מזונות / כלכלת הילדים- עניין פרנסת הילדים. בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני (תלוי באיזו ערכאה מתנהל ההליך יקבע את גובה המזונות שישולמו מדי חודש, בתוספת של רכיב עבור הדיור של הילדים ומחצית מהסכום על ענייני חינוך ובריאות שאינם כלולים בסל הבריאות (כמו למשל טיפול יישור שיניים, טיפול פסיכולוגי) או בחינוך הבסיסי (חוגים, תנועת נוער, העשרה וכו') גובה המזונות נקבע באמצעות תביעת המזונות שמציגה את ההוצאות על הילדים עד שההורים החליטו להיפרד/להתגרש. בית המשפט (או בית הדין הרבני) יקבע גם איזה צד יעביר לצד השני את הכספים, בכפוף לדין ולמשמורת הפיזית על הילדים. בנוסף לאלה קיימות סוגיות נוספות הקשורות לכל זוג בנפרד, כמו מזונות אישה במקרים מסוימים, תביעות נזיקין במסגרת הזוגיות ועוד.

מהי בקשה ליישוב סכסוך?

על פי אתר משרד המשפטים, ההגדרה המדוייקת ליישוב סכסוך היא: "חוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה, תשע"ה-2014, נועד לסייע להורים המתגרשים לנסות ליישב סכסוכי גירושין בדרך ההסכמה ולצמצם את מספר ההורים אשר יגיעו לצערם לבתי המשפט ולרווחה, אשר לרוב מעצימים את סכסוך ההורים לאור העלות הכספית הגבוהה, ההשלכות הרגשיות של ההתנהלות המשפטית והדיונים הארוכים אשר לרוב לוקחים מספר שנים. הנזק להורים ולילדים ברור. מטרת החוק לעודד משפחות בסכסוך, ובפרט בהליכי גירושין, לבדוק אפיקים אחרים ליישוב הסכסוך ביניהם, טרם פניה להליך המשפטי…"

שאלות ותשובות בנושא עורך דין גירושין והמהות שלו עבור זוגות שהחליטו להתגרש.

גירושין הם הליך משפטי מורכב, יותר או פחות, שמשתנים בהתאם למגוון המקרים האישיים והמשפטיים של כל זוג הנמצא בתהליך של "הפרדת כוחות". כאשר גבר או אישה מתמודדים עם הליך גירושין, עשוי להיות להם קשה לשרוד אותם לבד. זהו הזמן שבו עורך דין גירושין נכנס לתמונה ויכול להציע עזרה מקצועית בעלת ערך עבורו או עבורה.

עורך דין גירושין - מי צריך אותו בכלל ?

כאשר זוג החליט לסיים את הזוגיות שבינו ולהמשיך כל אחד בדרכו, הוא יכול לבחור לשתף עורך דין גירושין. לעיתים קרובות, גירושין הוא תהליך מורכב הדורש פתרונות משפטיים בנושאים כגון רכוש, ילדים, דמי חיים ועוד. לכן, מומלץ להשתמש בשירותיו של עורך דין גירושין עבור תהליך כזה.

אילו שירותים אפשר לקבל מעורך דין גירושין?

עורך דין גירושין מציע מגוון שירותים ללקוחותיו במהלך הליך הגירושין. השירותים הללו יכולים לכלול: ייעוץ משפטי: עורך הדין יספק ללקוח את הידע הנדרש והידע המקצועי על התהליך ועל הזכויות המשפטיות שלו. ייצוג משפטי: עורך דין הגירושין יתפקד כיועץ משפטי וייצג את הלקוח בבתי המשפט. עריכת מסמכים: העורך דין יכול לסייע בעריכת מסמכים משפטיים. מתן מענה משפטי: עורך הדין יספק תשובות ומענה לשאלות הלקוח בנושאי משפט כלליים ונושאים שקשורים לתהליך הגירושין.

יש כל כך הרבה עורכי דין בשוק. איך בוחרים?

בבחירת עורך דין גירושין, יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון:

ניסיון: חשוב לוודא שלעורך דין יש ניסיון והתמחות ספציפית בתחום הגירושין. ניתן לחפש ביקורות (כמו הביקורות של לקוחותייבקריות) והמלצות עליו על מנת לוודא את איכותו ויכולתו לטפל בהליך שלכם.

נוחות: חשוב שתרגישו בנוח במחיצתו של עורך הדין. הסיבה היא שהליך הגירושין עשוי להימשך מספר חודשים ולכן חשוב שתהיו יכולים לתקשר ולעבוד בצורה טובה עם האדם שמולכם.

תקציב: יש להתייחס לתקציב הכללי שלכם ולשאול על התעריף של עורך הדין. עלות השירותים עשויה להשתנות בהתאם לניסיון, המיקום והסיכוי להתמודדות משפטית מורכבת.

והמחיר?

העלות של עורך דין גירושין יכולה להשתנות מאוד והיא תלויה בלא מעט גורמים, כמו למשל:

מיקום גאוגרפי: עלות העבודה עשויה להשתנות בהתאם למיקום הפיסי שבו מתבצעת התהליך המשפטי. כך לדוגמא המחיר שתשלמו עבור עורכי דין לגירושי בקריות זה הוא לא המחיר שתשלמו עבור עורכי דין לגירושין במרכז.

אופי העבודה: תהליך גירושין רגיל עשוי להיות פחות מורכב ומסובך מתהליך גירושין שכולל סיבות מיוחדות כמו ילדים, רכוש רב, או סיכוי למאבק משפטי מורכב. הדבר נכון גם באילת, גם בראש פינה ואפילו בקריות.

ניסיון : עלות העבודה עשויה להיות גבוהה יותר אם העורך דין הוא בעל ניסיון רב והתמחות רבת שנים בתחום הגירושין. הערת אגב: אני עובד בתור עורך דין גירושין בקריות כבר מעל ל-28 שנים! ולמרות זאת: אני מתחייב להציע תמיד אבל תמיד מחיר הוגן ללקוחות שלי.

אפשר גם דרך הסיוע המשפטי?

אפשר תמיד תוכלו לפנות אל הסיוע המשפטי מטעם המדינה עבור הגירושין.

שנסכם?

הסכמנו שתהליך הגירושין הוא תהליך מורכב שדורש ידע מקצועי ומומחיות משפטית. עורך דין גירושין יכול להיות שותף יעיל ומועיל בתהליך כזה, המספק שירותים המו ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי ועריכת מסמכים. וכמובן: בחירה של עורך דין היא קריטית עבור ההליך כולו.

איך תמצאו עורך דין לענייני משפחה שמתאים בדיוק עבורכם?

כאשר אדם נתקל בסבל או בקושי בתחום המשפחה, כמו גירושין, דיני ירושה או ענייני ילדים, ייתכן והדרך הטובה ביותר להתמודד עם הסיטואציה היא לפנות לעורך דין מיומן בתחום המשפחה. הבעיה היא שלמצוא עורך דין המתאים עבורכם יכולה להיות משימה מאתגרת. העורך דין שתבחרו יהיה אחראי לייעץ לכם בעניינים משפטיים וינהל את ההליך המשפטי המורכב והרגיש הזה, ולכן חשוב לבחון בקפידה את האפשרויות ולפעול בהתאם. הנה מספר טיפים שיכולים לעזור לך למצוא עורך דין לענייני משפחה שיתאימו לכם.

מחקר מקיף

מחקר מקיף: על מנת למצוא עורך דין מתאים, יש להתחיל בביצוע מחקר מקיף. אפשרויות המחקר כוללות חיפוש באינטרנט, קריאת ביקורות והמלצות, והתייעצות עם מי שמבין בתחום. כדאי לבדוק את הניסיון של עורך הדין בתחום המשפחה ולוודא שהוא מתמחה בו ורק בו.

המלצות וביקורות

אחת הדרכים הטובות ביותר לקבל מידע אובייקטיבי על עורך דין היא לבדוק המלצות מהלקוחות הקודמים שלו ולקרוא ביקורות עליו באינטרנט. אפשר לחפש חוות דעת והמלצות בפורומים משפטיים, באתרים כמו מדרג, או ברשתות חברתיות שבהן ניתן לשאול על עורכי דין מומלצים בתחום המשפחה.

התייעצות ראשונית

כדאי לתאם פגישה ראשונית עבור הכרות. במהלך הפגישה הראשונית תוכלו לשאול שאלות ולדבר על הסיטואציה שלכם. יש לוודא שהעורך דין יכול להבין ולהתמודד עם האתגרים המיוחדים שלכם ושהתקשורת בינכם נעימה ויעילה.

תחושת נוחות ואמון

הרגישו שאתם יכולים לסמוך עליו!

עלות

עלות השירותים המשפטיים יכולה להיות עמומה, לכן כדאי לדבר על עלות השירותים בפגישה הראשונית ולוודא שהיא תתאים ליכולות שלכם.

לסיכום

למצוא עורך דין מתאים עבור ענייני המשפחה שלכם הוא תהליך חשוב ומאתגר. באמצעות מחקר מקיף, המלצות וביקורות, התייעצות ראשונית, תחושת נוחות ואמון, ועלות, תוכלו למצוא את העורך דין המתאים עבורכם. בסופו של דבר עורך דין המתאים יהיה בעל יכולות מקצועיות ואנושיות, יכול לתמוך בכם לאורך כל ההליך המשפטי ולספק לכם המלצות נכונות על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר לענייניכם המשפחתיים.

סקירה כללית של תחום הגירושין בקריות

הקריות היא אזור צפוני בישראל, המונה כ-270,000 תושבים. כמו בכל אזור אחר בישראל, גם בקריות ישנם זוגות רבים המתגרשים מדי שנה.

סוגי גירושין

הסיבות לגירושין בקריות הן רבות ומגוונות, אך הסוגים הנפוצים ביותר הם:

  • אי-הבנות וסכסוכים בין בני הזוג
  • בגידות
  • אלימות במשפחה
  • בעיות כלכליות

אתגרים מיוחדים

לצד האתגרים העומדים בפני עורכי דין גירושין בכל רחבי הארץ, עורכי דין גירושין בקריות מתמודדים עם אתגרים מיוחדים משלהם.

אחד האתגרים העיקריים הוא הרב-תרבותיות של האזור. בקריות מתגוררים אנשים מרקעים תרבותיים שונים, מה שמקשה לעתים על בניית הבנה משותפת בין בני הזוג המתגרשים.

אתגר נוסף הוא המרחק ממרכז הארץ. עורכי דין גירושין בקריות צריכים לעתים לנסוע למרחקים ארוכים כדי להופיע בבתי משפט במרכז הארץ. זכרו שאני גם עורך דין לענייני משפחה בחיפה!

טיפים לבחירת עורך דין גירושין בקריות

להלן כמה טיפים לבחירת עורך דין גירושין:

  • חפשו עורך דין גירושין מוסמך ומנוסה. עורך דין גירושין מוסמך הוא עורך דין בעל רישיון לעסוק בעריכת דין בישראל, והוא בעל ניסיון בתחום הגירושין.
     
  • קבלו המלצות מחברים או בני משפחה. אם אתם מכירים מישהו שעבר תהליך גירושין, בקשו ממנו המלצות על עורכי דין גירושין ששירתו אותו.
  • התעניינו בניסיון של עורך הדין בתחומים הרלוונטיים לכם. אם יש לכם ילדים, חשוב לבחור עורך דין גירושין בעל ניסיון בתחום משמורת ילדים ומזונות. אם יש לכם עסק משותף, חשוב לבחור עורך דין גירושין בעל ניסיון בתחום חלוקת רכוש.
  • פגשו עם מספר עורכי דין לפני קבלת החלטה. מומלץ לפגוש עם מספר עורכי דין לפני קבלת החלטה, כדי להשוות בין השירותים שהם מציעים והתמחור שלהם.
  • הרגישו בנוח עם עורך הדין שלכם. חשוב לבחור עורך דין שאתם מרגישים איתו בנוח, ושהאתם סומכים עליו.

להלן כמה שאלות שאתם יכולים לשאול את עורך הדין במהלך הפגישה הראשונה שלכם:

  • כמה ניסיון יש לכם בתחום הגירושין?
  • האם אתם מתמחים בתחומים הרלוונטיים לי?
  • מהי האסטרטגיה שלכם לתהליך הגירושין שלי?
  • כמה יעלה לי השירות שלכם?

בחירת עורך דין גירושין היא החלטה חשובה, וחשוב לעשות את המחקר שלכם כדי לבחור את עורך הדין הנכון עבורכם.

העתיד של תחום הגירושין בישראל ובקריות בפרט

תחום הגירושין בישראל ובקריות בפרט צפוי להמשיך ולהתפתח בשנים הקרובות, בהתאם למגמות חברתיות, משפטיות וטכנולוגיות.

מגמות חברתיות

אחת המגמות הבולטות בתחום הגירושין היא העלייה בשיעור הגירושין בישראל. בשנים האחרונות, שיעור הגירושין בישראל עומד על כ-30%, והוא צפוי להמשיך לעלות בשנים הקרובות.

עלייה זו בשיעור הגירושין נובעת ממספר גורמים, כגון:

  • שינויים חברתיים: החברה הישראלית הפכה להיות יותר פתוחה וליברלית, ויש פחות דעות קדומות לגבי גירושין.
  • שינויים כלכליים: נשים הן יותר עצמאיות כלכלית, ויש להן יותר אפשרויות להתקיים בכוחות עצמן לאחר גירושין.
  • שינויים בערכים: אנשים נוטים יותר למצוא את האושר שלהם בתוך עצמם, ולא בתוך הנישואין.

עלייה בשיעור הגירושין צפויה להוביל לעלייה בביקוש לשירותי עורכי דין גירושין. עורכי דין גירושין יצטרכו להיות מוכנים להתמודד עם מקרים מורכבים יותר, ועם לקוחות עם צרכים שונים.

מגמות משפטיות

מגמה נוספת שצפויה להשפיע על תחום הגירושין היא השינויים בחוק. בשנים האחרונות, חלו מספר שינויים בחוק הגירושין בישראל, כגון:

  • הסדרת ההליכים הדיגיטליים בתחום הגירושין: ההליכים בתחום הגירושין הפכו להיות יותר דיגיטליים, ועורכי דין גירושין יצטרכו להתאים את עצמם לשינויים אלו.
  • הרחבת הזכויות של נשים בגירושין: הזכויות של נשים בגירושין הורחבו, ועורכי דין גירושין יצטרכו לוודא שהלקוחות שלהם מכירים את הזכויות שלהם.

שינויים אלו בחוק צפויים להשפיע על האופן שבו מתנהלים הליכי גירושין בישראל. עורכי דין גירושין יצטרכו להיות מעודכנים בשינויים בחוק, כדי לספק ללקוחות שלהם את הייצוג הטוב ביותר.

מגמות טכנולוגיות

מגמה נוספת שצפויה להשפיע על תחום הגירושין היא התפתחות הטכנולוגיה. הטכנולוגיה משנה את האופן שבו אנשים מתקשרים, עובדים, וחיות את חייהם.

הטכנולוגיה צפויה להשפיע גם על תחום הגירושין. עורכי דין גירושין יצטרכו להשתמש בטכנולוגיה כדי לתקשר עם לקוחותיהם, כדי לנהל תיקים, וגם כדי לספק שירותים חדשים ללקוחותיהם.

השלכות על עורכי דין גירושין

התפתחויות אלו בתחום הגירושין צפויות להוביל לשינויים בהתנהלות של עורכי דין גירושין. עורכי דין גירושין יצטרכו להיות:

  • מעודכנים בשינויים בחוק ובטכנולוגיה: עורכי דין גירושין יצטרכו להיות מעודכנים בשינויים בחוק ובטכנולוגיה, כדי לספק ללקוחות שלהם את הייצוג הטוב ביותר.
  • מקצועיים ומנוסים: עורכי דין גירושין יצטרכו להיות מקצועיים ומנוסים, כדי להתמודד עם המקרים המורכבים יותר.
  • רגישים לצרכים של הלקוחות: עורכי דין גירושין יצטרכו להיות רגישים לצרכים של הלקוחות שלהם, כדי לספק להם את התמיכה שהם צריכים בתקופה קשה זו בחייהם.
התמודדות עם בעיות כלכליות בגירושין - לא רק בקריות!

גירושין הם אירוע משמעותי בחיים, בעל השלכות כלכליות משמעותיות. בני הזוג המתגרשים צריכים להתמודד עם מגוון של סוגיות כלכליות, כגון:

  • חלוקת רכוש – בני הזוג המתגרשים צריכים לחלק ביניהם את הרכוש המשותף שלהם. הרכוש המשותף כולל את הנכסים שנצברו על ידי בני הזוג במהלך נישואיהם, לרבות דירה, רכב, חשבונות בנק, זכויות פנסיוניות ועוד.
  • משמורת על הילדים – בני הזוג המתגרשים צריכים להחליט מי יהיו ההורים המשמורנים על הילדים. ההורה המשמורן הוא ההורה שחי עם הילדים באופן קבוע. ההורה השני הוא ההורה הלא משמורן.
  • תשלום מזונות – ההורה הלא משמורן צריך לשלם מזונות להורה המשמורן, כדי לסייע לו בפרנסת הילדים. גובה המזונות נקבע על ידי בית המשפט או בית הדין הרבני, בהתאם לנסיבות המקרה.

זכויותיהם של בני הזוג המתגרשים

בני הזוג המתגרשים זכאים למגוון של זכויות כלכליות, לרבות:

  • זכות לחלוקת רכוש הוגנת – בני הזוג המתגרשים זכאים לחלוקת רכוש הוגנת, בהתאם לנסיבות המקרה.
  • זכות למשמורת על הילדים – בני הזוג המתגרשים זכאים למשמורת על הילדים, בהתאם לטובת הילדים.
  • זכות לתשלום מזונות – בני הזוג המתגרשים זכאים לתשלום מזונות, בהתאם לנסיבות המקרה.

כיצד להתמודד עם בעיות כלכליות בגירושין

אם אתם מתגרשים, חשוב להיערך מראש להשלכות הכלכליות של הגירושין. הנה כמה טיפים להתמודדות עם בעיות כלכליות בגירושין:

  • התייעצו עם עורך דין – עורך דין גירושין יכול לספק לכם ייעוץ משפטי מקצועי בנושאים כלכליים, כגון חלוקת רכוש, משמורת על הילדים ותשלום מזונות.
  • הכניסו תקציב – הכינו תקציב משפחתי, כדי לעקוב אחר ההכנסות וההוצאות שלכם. זה יעזור לכם להבין את המצב הכלכלי שלכם, ולהתאים את ההוצאות שלכם למצב החדש.
  • בדקו את הזכויות שלכם – בדקו את הזכויות הכלכליות שלכם, בהתאם לחוק. זה יעזור לכם להבין מה מגיע לכם, ותוכל לתבוע את הזכויות שלכם.
  • פנו לגורמי סיוע – אם אתם מתקשים להתמודד עם הקשיים הכלכליים של הגירושין, פנו לגורמי סיוע, כגון המוסד לביטוח לאומי או עמותות סיוע כלכלי. גורמי הסיוע יוכלו לספק לכם עזרה כספית, ייעוץ כלכלי, ושירותים נוספים.

חשוב לזכור שאתם לא לבד. ישנם אנשים רבים שיכולים לעזור לכם להתמודד עם הקשיים הכלכליים של הגירושין, ולהבטיח שתוכלו להתחיל חיים חדשים בביטחון כלכלי.

התמודדות עם אלימות במשפחה

אלימות במשפחה היא בעיה חברתית חמורה, שיכולה לגרום לנזק משמעותי לקורבנותיה, הן פיזית והן רגשית. אלימות במשפחה יכולה להתרחש בכל קבוצה חברתית, בכל שכבת גיל, ובכל מצב סוציואקונומי.

אלימות במשפחה במהלך הליך גירושין (אלימות במשפחה אמנם קורית בקריות אבל לא רק!)

אלימות במשפחה עלולה להחמיר במהלך הליך גירושין. הלחץ והמתח של הליך הגירושין עלולים לעורר את האלימות, ואף להוביל לעלייה בעוצמתה.

זכויותיהם של קורבנות אלימות במשפחה

קורבנות אלימות במשפחה זכאים למגוון זכויות, לרבות:

  • הגנה מפני האלימות – קורבן אלימות במשפחה יכול לפנות למשטרה ולבקש הגנה מפני האלימות. המשטרה יכולה להוציא צו הרחקה מהבית, או צו הגנה זמני, המונע מהתוקף להתקרב לקורבן.
  • סיוע משפטי – קורבן אלימות במשפחה זכאי לסיוע משפטי חינם, כדי לקבל ייצוג משפטי בהליכי גירושין.
  • סיוע נפשי – קורבן אלימות במשפחה זכאי לסיוע נפשי, כדי להתמודד עם ההשלכות הנפשיות של האלימות.

כיצד להתמודד עם אלימות במשפחה במהלך הליך גירושין

אם אתם נמצאים במצב של אלימות במשפחה במהלך הליך גירושין, חשוב לנקוט בצעדים הבאים כדי להגן על עצמכם:

  • פנו למשטרה – פנו למשטרה מיד לאחר אירוע האלימות, והגישו תלונה. המשטרה תוכל לספק לכם הגנה מפני האלימות, ולהתחיל בחקירה של התיק.
  • פנו לעו"ד גירושין – פנו לעו"ד גירושין מומחה לתחום אלימות במשפחה, כדי לקבל ייצוג משפטי מקצועי. עורך הדין שלכם יוכל לסייע לכם להגן על הזכויות שלכם בהליך הגירושין, ולהבטיח שתוכלו להמשיך לקבל סיוע נפשי גם לאחר סיום ההליך.
  • פנו לגורמי סיוע – פנו לגורמי סיוע, כגון מרכזים לטיפול באלימות במשפחה או עמות סיוע לנשים מוכות. גורמי הסיוע יוכלו לספק לכם תמיכה נפשית, ייעוץ משפטי, ושירותים נוספים, כדי לעזור לכם להתמודד עם האלימות.

חשוב לזכור שאתם לא לבד. ישנם אנשים רבים שיכולים לעזור לכם להתמודד עם אלימות במשפחה, ולהבטיח שתוכלו לחיות חיים בטוחים ועצמאיים.

השפעת הגירושין על הילדים

גירושין של הורים (בין אם בקריות ובין אם במקומות אחרים) הוא אירוע טראומטי עבור ילדים בכל הגילאים. הוא מערער את הביטחון הרגשי והכלכלי של הילדים, ויכול לגרום לקשיים רגשיים, לימודיים וחברתיים.

הקשיים הרגשיים

ילדים המתמודדים עם גירושין של הוריהם עשויים לחוות קשיים רגשיים רבים, כגון:

  • כעס – ילדים עשויים לכעוס על שני ההורים, או על אחד מהם.
  • עצב – ילדים עשויים להרגיש עצובים וחסרי תקווה.
  • חרדה – ילדים עשויים לחוש חרדה לגבי העתיד שלהם, ושל המשפחה שלהם.
  • אשמה – ילדים עשויים להרגיש אשמה על הגירושין, ולחשוב שהם אחראים לכך.

הקשיים הלימודיים

ילדים המתמודדים עם גירושין של הוריהם עשויים לחוות קשיים הלימודיים, כגון:

  • ירידה בציונים – ילדים עשויים להקשיב פחות בשיעורים, ולהתמקד יותר בבעיות המשפחתיות שלהם.
  • בעיות קשב וריכוז – ילדים עשויים להימצא במצב של מתח מתמיד, מה שעלול להקשות עליהם להתרכז בלימודים.
  • בעיות התנהגות – ילדים עשויים להפגין בעיות התנהגות בבית הספר, כגון התנהגות אגרסיבית או נסיגה חברתית.

הקשיים החברתיים

ילדים המתמודדים עם גירושין של הוריהם עשויים לחוות קשיים חברתיים, כגון:

  • בעיות ביצירת קשרים חברתיים – ילדים עשויים להרגיש מבודדים חברתית, וקשה להם להתחבר לילדים אחרים.
  • פגיעה בדימוי העצמי – ילדים עשויים להרגיש פחות טובים מאחרים, או שהם לא ראויים לאהבה.
  • הזדהות עם הצד הלא נכון – ילדים עשויים להזדהות עם ההורה הלא משמורן, מה שעלול לגרום להם לבעיות ביחסים עם ההורה המשמורן.

איך לתמוך בילדים המתמודדים עם גירושין

הורים המתגרשים יכולים לעשות מספר דברים כדי לתמוך בילדים שלהם:

  • היו כנים עם הילדים – חשוב לספר לילדים את האמת על הגירושין, ולהימנע מלהגיד להם שקרים או מידע חלקי.
  • היו זמינים לילדים – חשוב שהילדים ירגישו שהם יכולים לדבר עם ההורים שלהם על הרגשות שלהם, ולקבל מהם תמיכה.
  • הקפידו על שגרת חיים קבועה – חשוב לשמור על שגרת חיים קבועה ככל האפשר, כדי לספק לילדים תחושת ביטחון.
  • הימנע מוויכוחים מול הילדים – חשוב להימנע מוויכוחים מול הילדים, כדי לא לגרום להם להרגיש אשמים או לא אהובים.
  • פנו לעזרה מקצועית – אם אתם מרגישים שאתם לא יכולים להתמודד עם הקשיים של הילדים, פנו לעזרה מקצועית, כגון פסיכולוג ילדים או יועץ משפחתי.

חשוב לזכור שכל ילד מגיב לגירושין בצורה אחרת. יש ילדים שמתמודדים עם הגירושין בקלות יחסית, ויש ילדים שמתקשים יותר. חשוב להיות סבלניים ועוזרים לילדים שלכם, ולתת להם את הזמן והתמיכה שהם צריכים כדי להתמודד עם הגירושין.

סקירה של חוק הגירושין בישראל

חוק הגירושין בישראל הוא חוק מורכב ומקיף, המסדיר את נושא הגירושין בישראל. החוק מגדיר את הזכויות והחובות של בני זוג במהלך גירושין, וכן את ההליכים המשפטיים הנדרשים כדי להתגרש.

סמכות שיפוט

סמכות השיפוט לענייני גירושין בישראל מחולקת לשתי ערכאות: בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני.

  • בית המשפט לענייני משפחה הוא בעל סמכות שיפוט ייחודית לענייני גירושין של זוגות נשואים אזרחיים.
  • בית הדין הרבני הוא בעל סמכות שיפוט ייחודית לענייני גירושין של זוגות נשואים דתיים.

הליך הגירושין

הליך הגירושין בישראל מתחיל בהגשת תביעה לבית המשפט או לבית הדין הרבני. התביעה צריכה לכלול את שמו, כתובתו, ומספר תעודת הזהות של כל אחד מבני הזוג. כמו כן, התביעה צריכה לציין את הסיבות לגירושין.

לאחר הגשת התביעה, בית המשפט או בית הדין הרבני יקבעו מועד לדיון. בדיון, בני הזוג יישמעו ויוכלו להציג את טיעוניהם. בית המשפט או בית הדין הרבני יכריעו בסופו של דבר בגורל התביעה.

השלכות משפטיות של גירושין

גירושין בישראל גוררים אחריהן השלכות משפטיות רבות, הכוללות:

  • חלוקת רכוש – בני הזוג המתגרשים צריכים לחלק ביניהם את הרכוש המשותף שלהם. הרכוש המשותף כולל את הנכסים שנצברו על ידי בני הזוג במהלך נישואיהם, לרבות דירה, רכב, חשבונות בנק, זכויות פנסיוניות ועוד.
  • משמורת על ילדים – בני הזוג המתגרשים צריכים להחליט מי יהיו ההורים המשמורנים על הילדים. ההורה המשמורן הוא ההורה שחי עם הילדים באופן קבוע. ההורה השני הוא ההורה הלא משמורן.
  • תשלום מזונות – ההורה הלא משמורן צריך לשלם מזונות להורה המשמורן, כדי לסייע לו בפרנסת הילדים. גובה המזונות נקבע על ידי בית המשפט או בית הדין הרבני, בהתאם לנסיבות המקרה.

גירושין בהסכמה

במקרים רבים, בני הזוג המתגרשים מגיעים להסכמה בנושאים העיקריים של גירושין, כגון חלוקת רכוש, משמורת על ילדים ותשלום מזונות. במקרים אלו, הם יכולים להגיש בקשה לבית המשפט או לבית הדין הרבני לאישור הסכם הגירושין שלהם.

אם בית המשפט או בית הדין הרבני מאשר את הסכם הגירושין, הוא יהפוך לפס"ד חלוט, ויהיו לו תוקף של פסק דין של בית משפט.

גירושין שלא בהסכמה

במקרים שבהם בני הזוג המתגרשים לא מגיעים להסכמה בנושאים העיקריים של גירושין, התהליך יהיה מורכב יותר. בית המשפט או בית הדין הרבני יצטרכו להכריע בנושאים אלו, ועשויים להיות צורך בהליכים משפטיים ארוכים ומסובכים.

מחפשים עורך דין לענייני משפחה ברמה הגבוהה ביותר? התקשרו עכשיו לעורך דין אמיר בר-לב.

מעל 28 שנות ניסיון רק בדיני משפחה!