אמיר בר-לב,

עורך דין גירושין בחיפה

לוחמי הגטאות 12, נהריה
שיבת ציון 38, חיפה

050-5682165

ברוכים הבאים למרכז המשפטי לענייני גירושין של עורך דין אמיר בר-לב.

28 שנים שאני מייצג לקוחות בתחום הגירושין. אני מאמין בלתת שירות אנושי, מהיר, ומקצועי, וחשוב מהכל:

במחיר הוגן!

התקשרו עכשיו לשיחה ללא התחייבות, בלחיצה על הכפתור:

עורך דין לענייני משפחה בצפון

מצאו את המידע הרלוונטי לכם בעמוד: עורך דין גירושין בחיפה

מוזמנים לדבר איתי. אני זמין בכל שעה, 24 שעות ביממה.
*לחיצה על המספר תחייג אלי:
או

שתכתבו את מספר הטלפון שלכם בטופס, ואני אתקשר אליכם בחזרה:

מה הופך אותי לעורך דין לענייני גירושין ברמה הגבוהה ביותר בחיפה?

יותר מ-1000

לקוחות שייצגתי בחיפה

97%

נצחונות בענייני גירושין

- 28 -

שנות ניסיון בדיני גירושין

1

מדורג בצמרת המשפטית בחיפה

ביקורות אמיתיות
שהלקוחות שלי בחיפה השאירו באתר מדרג:

אני מתמחה בפתרון בעיות גירושין מורכבות שדורשות טיפול מיידי.

אם יש לכם בעיה דחופה, כתבו כאן את מספר הטלפון שלכם, ואתקשר בחזרה מיד.

תחומי ההתמחות של המשרד בענייני גירושין:

הסכם גירושין בהסכמה

לאחר שבני הזוג קיבלו החלטה על גירושין, עומדות בפניהם שתי אפשרויות לניהול ההליך המשפטי: האחת היא להיאבק זה עם זו בערכאות והשנייה היא להתגרש בהסכמה. פירוש הדבר הוא כי בני הזוג ינהלו בעזרת עורכי דינם, משא ומתן על הסוגיות השונות ובסיומו, כאשר גובשו הסכמות, אלו יעוגנו בהסכם גירושין.

סרבנות גט

סרבנות גט מוגדרת כמצב שבו אחד מהצדדים אינו מוכן להתיר את קשר הנישואין. תופעה זאת מתקיימת בשל ההלכה, המחייבת את הסכמת שני הצדדים, לפירוק קשר הנישואין, אם כי אישורו של הגבר רלוונטי ומשמעותי יותר. סרבנות אומנם קיימת אצל שני הצדדים, אך בפועל, ישנו שוני מהותי בין סרבנות של אישה למתן גט לעומת גבר.

בקשה ליישוב סכסוך

במרוצת השנים, כאשר נתגלע סכסוך בין בני זוג היו פרושים בפניהם שני ערוצים- האחד, לפנות לגישור והשני לפתוח בהליך משפטי בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. השינוי המהותי חל בחודש יולי 2016, כשנכנס לתוקף חוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה), תשע"ה-2014, המכונה חוק גישור חובה.

מזונות כללי

מזונות הם תשלום חודשי אותו מחויב אדם לשלם לבני משפחתו. קיימים כמה סוגי מזונות, כשהנפוצים ביותר הם מזונות אישה אותו מחויב הבעל לשלם לאשתו כדי להבטיח לה רמת חיים סבירה ומזונות ילדים אותם מחויבים ההורים לשלם לילדיהם על מנת להבטיח את רמת חייהם. על פי המשפט העברי, אב חייב לדאוג לרווחתם הכלכלית של ילדיו עד להיותם בני 18.

מזונות אישה

מזונות אישה הם סכום כספי שמחויב בעלה לשעבר לשלם לה במטרה לאפשר לה להמשיך לקיים רמת חיים זהה לזאת שניהלה במהלך חייה המשותפים עם בעלה. כל עוד בני הזוג טרם התגרשו, ואף אם מצויים השניים בעיצומו של תהליך הגירושין, מחויב הבעל לשלם לה את דמי המזונות עד מועד קבלת הגט.

חלוקת רכוש

חלוקת רכוש היא חלק מכל הליך גירושין, והיא שלב לא פשוט שכל זוג וזוג הבוחרים להתגרש יצטרכו לעבור, בו יש צורך לחלק באופן המוסכם או ההוגן לטעם בית המשפט, את הממון, החסכונות, הנכסים ושאר האספקטים הפיננסים בחיי הזוג. חוק יחסי ממון תשל”ג – 1973 מגדיר את אופן חלוקת הרכוש בין בני זוג בעת תהליך גירושין.

הסכמים של זמני שהות

הסדרי שהות (אשר כונו בעבר – הסדרי ראייה, והיום מכונים: זמני שהות, או הסדרי שהות) לילדים נועדו על מנת להעניק להורה, אשר אינו ההורה המשמורן, אפשרות לגיטימית ונאותה לשמור על קשר יציב, רציף, חם ואוהב עם ילדיו הקטינים. מידת הקשר והאינטנסיביות של הסדרי שהות משתנים בהדרגה בהתאם לגיל של הילד הקטין, כמו גם הנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה.

הסכמים של זמני שהות

הסדרי שהות (אשר כונו בעבר – הסדרי ראייה, והיום מכונים: זמני שהות, או הסדרי שהות) לילדים נועדו על מנת להעניק להורה, אשר אינו ההורה המשמורן, אפשרות לגיטימית ונאותה לשמור על קשר יציב, רציף, חם ואוהב עם ילדיו הקטינים. מידת הקשר והאינטנסיביות של הסדרי שהות משתנים בהדרגה בהתאם לגיל של הילד הקטין, כמו גם הנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה.

מגשר גירושין בחיפה

גישור נחשב לאחת מהשיטות הנפוצות ביותר לניהול משא ומתן להסדר גירושין בהסכמת שני הצדדים, וחתימה על הסכם גירושין. בגישור גירושין, את/ה ובן / בת הזוג שלך שוכרים צד ג' ניטרלי, המכונה מגשר, כדי להיות שותפים הליך גישור גירושין הוגן ובכוונה לדון ולפתור את הסוגיות בגירושין שלכם. המגשר אינו מקבל החלטות עבורכם, אלא משמש כמנחה שיעזור לך ולבן / בת הזוג להבין מה הכי טוב.

עורך דין לענייני גירושין בחיפה במחיר הוגן. הוגן מאוד!

יש לכם 3 דרכים לדבר איתי:

או

שתכתבו את מספר הטלפון שלכם בטופס, ואני אתקשר אליכם בחזרה:

אמיר בר-לב

8 מיתוסים נפוצים בענייני גירושין ששמעתי מהלקוחות שלי בחיפה:

1.גבר שלא מרוויח הרבה לא יצטרך לשלם מזונות – לא נכון

גם אם האב מרוויח מעט עדיין יהיה עליו לדאוג לילדיו והוא יחויב לשלם מזונות ילדים. כמובן שבית הדין או בית המשפט יבדוק את רמת ההכנסה של ההורים, מה הם הנכסים העומדים לרשותם, יבדוק את הצרכים של הילדים ולפי כל מכלול הנתונים יפסוק מה יהיו דמי המזונות.

2.אישה שבוגדת, לא תהא זכאית לקבל משמורת על ילדיה-לא נכון

בגידת האם באבי ילדיהם היא לא הסיבה אשר בגינה יופרדו ילדים מאימם. במשטרנו המשפטי עדיין קיימת חזקת הגיל הרך לפיה ילדים עד גיל 6 יהיו במשמורת אימם, אלא אם הוכח כי האימא אינה כשירה נפשית ומנטאלית להיות משמורנית על ילדיה . מכל מקום, ההחלטה בעניין משמורת הילדים נקבעת תמיד על פי טובת הילד, כאשר טובת הילד נבחנת על פי מספר קריטריונים בין היתר חוות דעת של מומחים בתחום. אלו יכולים להיות עו"ס מיחידת הסיוע, פקידת סעד ממשרד הרווחה ו/או חוו"ד של בדיקת מסוגלות הורית.

3.משמורת משותפת מייתרת את הצורך בתשלום מזונות – לא נכון.

על פי הפסיקה, קיימת הפחתה של 25% בלבד משיעור המזונות הקבוע בעת משמורת יחידה. הגבר חייב לשלם לאישה מזונות עבור הילדים, בשל העובדה שהדין העברי מחייב את הפרנסה על הבעל, ודין זה קיים גם בעידן בו נשים משתכרות בצורה שווה לגבר ומסוגלות בהחלט לפרנס את ילדיהן ואת עצמן.

4.זוג המתחתן בחו"ל דוגמת נישואי קפריסין חוסך את הפניה לבית הדין הרבני אם מתגרשים – לא נכון

זוג יהודים אשר נישא בנישואין אזרחיים יכול להתגרש אך ורק בבית הדין הרבני, ואין חשיבות למקום הנישואין או לטקס הנישואין. לבית הדין הרבני סמכות בלעדית על גירושין בין יהודים. זוג יהודים אינו יכול להתגרש בבית המשפט לענייני משפחה.

5."לגבר טוב בית הדין הרבני ולאישה בית משפט לענייני משפחה"- לא נכון

זהו המיתוס הכי נפוץ בעניין גירושין, אך למעשה אינו נכון. במדינת ישראל, ישנן 2 ערכאות עיקריות אשר דנות בעניין גירושין בין בני זוג- ביהמ"ש לענייני משפחה וביה"ד הרבני. כמובן, למירוץ בין הסמכויות ישנה חשיבות מי מגיש ראשון את תביעותיו ולאיזו ערכאה. במקרה אחד, יכול להיות נכון שהאישה תגיש את תביעת מזונות הילדים לביה"ד הרבני ולא לביהמ"ש לענייני משפחה, ובמקרה אחר יכול להיות ההפך. אי לכך ובהתאם לזאת, חשוב להתייעץ עם עו"ד לענייני גירושין אשר בקיא בידע האמור ובעל ניסיון עשיר בבניית האסטרטגיה הטובה ביותר לגירושין והמתאימה ביותר ללקוח הספציפי.

6.היא הבטיחה לך שהיא משתמשת בגלולות ונכנסה להריון –> אתה לא חייב כלום לילד - לא נכון

גם ילד שנולד כתוצאה "מגניבת זרע" הינו ילד לכל דבר ועניין ואביו יחויב לשלם עבורו מזונות גם אם אינו מוכן להכיר בו. הקריטריונים לתשלום מזונות לילד שנולד מחוץ למסגרת הנישואין או כתוצאה "מגניבת זרע" זהים לאלו שחלים לגבי מזונות עבור ילדים שנולדו במסגרת הנישואין והוריהם מתגרשים.

7.הילדים תמיד נפגעים בגירושין - לא נכון

גירושין זהו תהליך מורכב ואי אפשר להקל ראש בפגיעה שנגרמת לילדים. עם זאת בעזרת ליווי מקצועי כן אפשר לשמור על הילדים לאורך תהליך הפרידה, להביא את הקול שלהם ולחשוב על הטוב ביותר עבורם גם לאחריה.

8.אם תבגוד / תבגדי – תפסיד/י את חלקך ברכוש המשותף - לא נכון

בשיטת המשפט הישראלית, לא מחפשים מי אשם והביא לגירושין. העובדה כי אישה בגדה בבעלה לא מהווה עילה כדי לנשל אותה מרכושה. באותו אופן גבר שבוגד באשתו לא ינושל מחלקו ברכוש. יחד עם זאת, אישה בוגדת מפסידה את כתובתה ואת זכותה למזונות לפי הדין העברי. גבר בוגד המבקש להתגרש ללא עילה עלול להיות מחויב בתשלום סכום התחייבותו בכתובה, כולו או חלקו, דבר שעלול להשפיע על יחס חלוקת הרכוש. לאחרונה נפסק ע"י ביהמ"ש לענייני משפחה כי בגידה יכולה להוות באופן עקרוני עילה לפסיקת פיצוי לבן הזוג הנבגד.

סטטיסטיקות על גירושין בחיפה

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2022 נרשמו בחיפה 1,800 גירושים, מתוך כ-15,600 נישואים. שיעור הגירושים בחיפה הוא 11.5%, גבוה מעט מהשיעור הארצי, העומד על 10.5%.

גילם הממוצע של המתגרשים בחיפה הוא 42.5 שנים לנשים ו-45.5 שנים לגברים. שיעור הגירושים בקרב בני זוג צעירים (עד גיל 30) הוא נמוך יחסית, ועומד על 4.5%. שיעור הגירושים בקרב בני זוג מבוגרים (מעל גיל 60) הוא גבוה יותר, ועומד על 22.5%.

הסיבות העיקריות לגירושין בחיפה הן:

  • חוסר תקשורת: זוהי הסיבה העיקרית לגירושין, והיא מהווה כ-40% מהמקרים.
  • בעיות כלכליות: בעיות כלכליות מהוות כ-20% מהמקרים.
  • בגידה: בגידה מהווה כ-15% מהמקרים.
  • אלימות: אלימות מהווה כ-10% מהמקרים.

השלכות הגירושין על הילדים

גירושין הם אירוע טראומטי עבור ילדים, שיכול להשפיע עליהם רגשית, חברתית, ולימודית.

השלכות אפשריות של גירושין על הילדים כוללות:

  • קשיים רגשיים: ילדים המתגרשים עלולים לחוות חרדה, דיכאון, ודיכאון.
  • קשיים חברתיים: ילדים המתגרשים עלולים להסתגר חברתית, או להפגין התנהגות בעייתית.
  • קשיים לימודיים: ילדים המתגרשים עלולים להפגין ירידה בביצועים הלימודיים.

חשוב לזכור שכל ילד מגיב לגירושין בצורה אחרת. ישנם ילדים שעוברים את התהליך בצורה חלקה יותר, וישנם ילדים שעוברים את התהליך בצורה קשה יותר.

אם אתם עומדים להתגרש, חשוב לתת את הדעת על השלכות הגירושין על הילדים שלכם. חשוב לדבר עם הילדים על הגירושין, ולעזור להם להתמודד עם התהליך. נא לא לשכוח שאנוכי הוא גם עורך דין לענייני משפחה בחיפה.

טיפים לבחירת עורך דין גירושין

גירושין הם תהליך מורכב ומאתגר, שיכול להיות מאוד קשה מבחינה רגשית וכלכלית. אם אתם שוקלים להתגרש, חשוב להתייעץ עם עורך דין גירושין מנוסה ומקצועי. עורך הדין שלכם יוכל לעזור לכם להבין את הזכויות שלכם, ולקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורכם.

להלן מספר טיפים לבחירת עורך דין גירושין:

  • בחר עורך דין המתמחה בדיני משפחה. עורך דין המתמחה בדיני משפחה יהיה בעל ידע וניסיון בתחום הגירושין, ויוכל לספק לכם את הייעוץ והייצוג הטובים ביותר.
  • בדוק את המוניטין של עורך הדין. התייעץ עם חברים, משפחה, או מכרים שעשו שימוש בשירותיו של עורך דין גירושין. אתם יכולים גם לבדוק את המוניטין של עורך הדין באינטרנט.
  • פגש עם מספר עורכי דין לפני שתקבל החלטה. זה ייתן לכם הזדמנות להכיר את עורכי הדין, ולבחור את עורך הדין שהכי מתאים לכם.

בפגישה עם עורך הדין, הקפידו לשאול את השאלות הבאות:

  • כמה ניסיון יש לכם בתחום הגירושין?
  • האם אתם עובדים גם בהליכי גישור?
  • כמה עולה שכר הטרחה שלכם?
  • איך אתם עובדים עם לקוחות?
  • מהם היעדים שלכם בתהליך הגירושין?

חשוב לבחור עורך דין שאתם מרגישים בנוח איתו, ושהאמון בו.

סיפורים אישיים של אנשים שעברו גירושין

גירושין הם תהליך מורכב ומאתגר, שיכול להיות מאוד קשה מבחינה רגשית וכלכלית. אנשים רבים שעוברים גירושין מרגישים אבודים, מבולבלים, וחסרי אונים.

סיפורים אישיים של אנשים שעברו גירושין יכולים לספק מידע ותמיכה למי שעוברים תהליך דומה. סיפורים אלו יכולים להראות שאנשים רבים אחרים עברו את התהליך, וכי ניתן לצאת ממנו בשלום.

סיפור הגירושין של יפית מויאל

"הייתי נשואה במשך 15 שנה, והיה לנו שני ילדים. בשנים האחרונות הקשר שלנו הלך והתדרדר, והחלטנו להתגרש.

הליך הגירושין היה מאוד קשה עבורי. הייתי רגשית מאוד, והתקשתי להתמודד עם ההחלטות הרבות שהיו עליי לקבל.

עו"ד גירושין שלי היה מאוד תומך ומקצועי. הוא עזר לי להבין את הזכויות שלי, ולקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורי ועבור הילדים שלי.

תודה לעו"ד שלי, שהצליח לעזור לי לעבור את התהליך הזה בצורה הטובה ביותר."

סיפור הגירושין של טל רונן 

"התחתנתי בגיל צעיר, ולא הייתי מוכנה לחיים נשואים. הקשר שלנו היה רעוע מההתחלה, ובסופו של דבר החלטנו להתגרש.

הייתי מאוד מוטרדת מהליך הגירושין. לא ידעתי מה לעשות, ולא הייתי בטוחה מה יקרה לי.

עו"ד גירושין שלי הייתה מאוד אמפתית ומסורה. היא עזרה לי להבין את ההליך, ולקבל את ההחלטות הנכונות.

תודה לעו"ד שלי, שהצליחה לעזור לי לצאת מהתהליך הזה חזקה יותר."

סיפור הגירושין הלא פשוט של טל 

"הייתי נשוי במשך 20 שנה, והיה לנו שלושה ילדים. בן הזוג שלי היה אלים פיזית ומילולית, ולא יכולתי יותר להמשיך לחיות איתו.

החלטתי להתגרש, וזה היה אחד הדברים הקשים ביותר שעשיתי בחיי. היה לי פחד מהתגובה של בן הזוג שלי, ולא ידעתי מה יקרה לי ולילדים שלי.

עו"ד גירושין שלי היה מאוד מקצועי ונחוש. הוא עזר לי להכין את התוכנית המשפטית שלי, והוא ליווה אותי לאורך כל ההליך.

תודה לעו"ד שלי, שהצליח לעזור לי לצאת מהתהליך הזה בשלום, ולהתחיל בחיים חדשים."

סיכום

סיפורים אישיים של אנשים שעברו גירושין יכולים לספק מידע ותמיכה למי שעוברים תהליך דומה. סיפורים אלו יכולים להראות שאנשים רבים אחרים עברו את התהליך, וכי ניתן לצאת ממנו בשלום.

אם אתם שוקלים להתגרש, חשוב להתייעץ עם עורך דין גירושין מנוסה ומקצועי. עורך הדין שלכם יוכל לעזור לכם להבין את הזכויות שלכם, ולקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורכם.

עו"ד גירושין בחיפה: המדריך השלם

גירושין הם תהליך מורכב ומאתגר, שיכול להיות מאוד קשה מבחינה רגשית וכלכלית. אם אתם שוקלים גירושין, חשוב להכיר את כל הנושאים הקשורים לגירושין, כדי שתוכל לקבל החלטות מושכלות.

חלוקת הרכוש

אחד הנושאים החשובים ביותר בגירושין הוא חלוקת הרכוש. הרכוש המשותף של בני הזוג יחולק ביניהם, בהתאם לחוקי הירושה ולהסכם הגירושין שלהם.

החוק הישראלי קובע כי הרכוש המשותף של בני הזוג יחולק ביניהם בחלקים שווים, אלא אם אחד מבני הזוג יוכיח כי הוא תרם באופן משמעותי יותר להיווצרות הרכוש.

הסכם גירושין יכול לקבוע חלוקת רכוש שונה מהחוק. לדוגמה, בני הזוג יכולים להסכים כי הרכוש יחולק בהתאם לנסיבות האישיות שלהם, או כי אחד מבני הזוג יפצה את השני על חלקו ברכוש.

מזונות

מזונות הם תשלום שנועד לתמוך בבן הזוג המזונות, בדרך כלל בן הזוג שנמצא במשרה חלקית או שאינו עובד.

קיימים שני סוגים עיקריים של מזונות:

  • מזונות אישיים: מזונות אישיים הם תשלום שנועד לספק לבן הזוג המזונות את צרכיו הבסיסיים, כגון מזון, ביגוד, ותשלום עבור הוצאות המחיה.
  • מזונות ילדים: מזונות ילדים הם תשלום שנועד לספק לילדים את צרכיו הבסיסיים, כגון מזון, ביגוד, לימודים, ותשלום עבור הוצאות המחיה.

בית המשפט קובע את גובה המזונות בהתאם לנסיבות האישיות של בני הזוג ושל הילדים. לדוגמה, בית המשפט ייקח בחשבון את הכנסתו של כל בן זוג, את הוצאותיו, את הצרכים של הילדים, ואת היכולת הכלכלית של שני בני הזוג לספק את הצרכים של הילדים.

משמורת

משמורת היא הזכות והחובה לדאוג לרווחתו הפיזית והרגשית של הילד.

קיימים שני סוגים עיקריים של משמורת:

  • משמורת בלעדית: משמורת בלעדית היא מצב שבו אחד מבני הזוג הוא המשמורן הבלעדי של הילד, והוא אחראי לכל הצרכים של הילד.
  • משמורת משותפת: משמורת משותפת היא מצב שבו שני בני הזוג הם המשמורנים של הילד, והם אחראים יחד לכל הצרכים של הילד.

בית המשפט קובע את סוג המשמורת בהתאם לנסיבות האישיות של בני הזוג ושל הילד. לדוגמה, בית המשפט ייקח בחשבון את הקשר של הילד עם כל אחד מבני הזוג, את היכולת של כל אחד מבני הזוג לדאוג לרווחתו של הילד, ואת האינטרסים הטובים ביותר של הילד.

נושאים נוספים

בנוסף לנושאים אלו, ישנם נושאים נוספים שיכולים להעלות במהלך הליך גירושין, כגון:

  • הסדרי ראייה: הסדרי ראייה הם ההסכם בין בני הזוג לגבי מועדים וזמנים שבהם הילדים ייפגשו עם כל אחד מבני הזוג.
  • חובות: אם אחד מבני הזוג חייב כספים לבן הזוג השני, או לצד שלישי, החוב יכול להיות חלק מהסכם הגירושין.
  • שמות: בני הזוג יכולים להסכים על שינוי שמם לאחר הגירושין.

סיכום

גירושין הם תהליך מורכב ומאתגר, אך עם היכרות עם הנושאים הקשורים לגירושין, תוכלו לקבל החלטות מושכלות ולעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר.

 
 
עו"ד גירושין בחיפה: 10 דברים שכדאי לדעת

גירושין הם תהליך מורכב ומאתגר, שיכול להיות מאוד קשה מבחינה רגשית וכלכלית. אם אתם שוקלים גירושין, חשוב להתייעץ עם עורך דין גירושין מנוסה ומקצועי, שיוכל לעזור לכם להבין את הזכויות והחובות שלכם, ולנהל את התהליך בצורה הטובה ביותר עבורכם.

סוגי גירושים

ישנם שני סוגים עיקריים של גירושים:

  • גירושין בהסכמה: גירושין בהסכמה מתרחשים כאשר שני בני הזוג מסכימים על כל התנאים של הגירושין, כולל חלוקת הרכוש, מזונות, משמורת, ועוד.
  • גירושין משפטיים: גירושין משפטיים מתרחשים כאשר שני בני הזוג לא מסכימים על כל התנאים של הגירושין, ובמקרה זה הנושאים השונים יוכרעו על ידי בית המשפט.

הליכים משפטיים בגירושין

הליכי גירושין משפטיים כוללים מספר שלבים, כגון:

  • הגשת תביעה לגירושין: אחד מבני הזוג מגיש תביעה לגירושין לבית המשפט.
  • דיון ראשוני: בית המשפט קובע דיון ראשוני, במהלכו הצדדים מציגים את טיעוניהם.
  • דיונים נוספים: בית המשפט קובע דיונים נוספים, במהלכן הצדדים ממשיכים להציג את טיעוניהם, וכן מומחים מעידים.
  • פסק דין: בית המשפט מכריע בנושאים השונים, כולל חלוקת הרכוש, מזונות, משמורת, ועוד.

מה חשוב לדעת לפני בחירת עורך דין

בחירת עורך דין גירושין היא החלטה חשובה מאוד, שכן עורך הדין ייצג אתכם בהליך הגירושין. חשוב לבחור עורך דין המתמחה בדיני משפחה, בעל ניסיון בתחום הגירושין, ועם מוניטין טוב.

הנה כמה טיפים לבחירת עורך דין גירושין:

  • התעניינו בניסיון של עורך הדין בתחום הגירושין.
  • בקשו המלצות מחברים, משפחה, או מכרים.
  • פגשו מספר עורכי דין לפני שתקבלו החלטה.

שאלות שכדאי לשאול עורך דין גירושין

בפגישה עם עורך דין גירושין, חשוב לשאול אותו מספר שאלות, כדי לוודא שהוא עונה על הצרכים שלכם. הנה כמה שאלות שכדאי לשאול:

  • כמה ניסיון יש לכם בתחום הגירושין?
  • האם אתם עובדים גם בהליכי גישור?
  • כמה עולה שכר הטרחה שלכם?
  • איך אתם עובדים עם לקוחות?
  • מהם היעדים שלכם בתהליך הגירושין?

סיכום

גירושין הם תהליך מורכב ומאתגר, אך עם ייעוץ משפטי מקצועי, תוכלו לעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר עבורכם.

מה הזכויות של אלו שבוחרים לבצע גירושין בחיפה?

בחיפה כמו בכל עיר בארץ יש לכל מתגרש או מתרגשת בדיוק את אותם זכויות:

הזכויות שלכם כאלו שבוחרים לבצע גירושין בחיפה נקבעות בחוק הירושה, בחוק יחסי ממון בין בני זוג, ובפסיקה של בתי המשפט.

חלוקת הרכוש

הרכוש המשותף של בני הזוג יחולק ביניהם, בהתאם לחוק יחסי ממון בין בני זוג. החוק קובע כי הרכוש המשותף יחולק בחלקים שווים, אלא אם אחד מבני הזוג יוכיח כי הוא תרם באופן משמעותי יותר להיווצרות הרכוש.

הסכם גירושין יכול לקבוע חלוקת רכוש שונה מהחוק. לדוגמה, בני הזוג יכולים להסכים כי הרכוש יחולק בהתאם לנסיבות האישיות שלהם, או כי אחד מבני הזוג יפצה את השני על חלקו ברכוש.

מזונות

מזונות הם תשלום שנועד לתמוך בבן הזוג המזונות, בדרך כלל בן הזוג שנמצא במשרה חלקית או שאינו עובד.

ישנם שני סוגים עיקריים של מזונות:

  • מזונות אישיים: מזונות אישיים הם תשלום שנועד לספק לבן הזוג המזונות את צרכיו הבסיסיים, כגון מזון, ביגוד, ותשלום עבור הוצאות המחיה.
  • מזונות ילדים: מזונות ילדים הם תשלום שנועד לספק לילדים את צרכיו הבסיסיים, כגון מזון, ביגוד, לימודים, ותשלום עבור הוצאות המחיה.

בית המשפט קובע את גובה המזונות בהתאם לנסיבות האישיות של בני הזוג ושל הילדים. לדוגמה, בית המשפט ייקח בחשבון את הכנסתו של כל בן זוג, את הוצאותיו, את הצרכים של הילדים, ואת היכולת הכלכלית של שני בני הזוג לספק את הצרכים של הילדים.

משמורת

משמורת היא הזכות והחובה לדאוג לרווחתו הפיזית והרגשית של הילד.

קיימים שני סוגים עיקריים של משמורת:

  • משמורת בלעדית: משמורת בלעדית היא מצב שבו אחד מבני הזוג הוא המשמורן הבלעדי של הילד, והוא אחראי לכל הצרכים של הילד.
  • משמורת משותפת: משמורת משותפת היא מצב שבו שני בני הזוג הם המשמורנים של הילד, והם אחראים יחד לכל הצרכים של הילד.

בית המשפט קובע את סוג המשמורת בהתאם לנסיבות האישיות של בני הזוג ושל הילד. לדוגמה, בית המשפט ייקח בחשבון את הקשר של הילד עם כל אחד מבני הזוג, את היכולת של כל אחד מבני הזוג לדאוג לרווחתו של הילד, ואת האינטרסים הטובים ביותר של הילד.

הסדרי ראייה

הסדרי ראייה הם ההסכם בין בני הזוג לגבי מועדים וזמנים שבהם הילדים ייפגשו עם כל אחד מבני הזוג.

הסדרי הראייה נקבעים בהסכם גירושין, או על ידי בית המשפט.

חובות

אם אחד מבני הזוג חייב כספים לבן הזוג השני, או לצד שלישי, החוב יכול להיות חלק מהסכם הגירושין.

שמות

בני הזוג יכולים להסכים על שינוי שמם לאחר הגירושין.

חשוב לציין כי אלו הם רק חלק מהזכויות שלכם כאלו שבוחרים לבצע גירושין בחיפה. זכויות נוספות עשויות להיגזר מהסכם גירושין, או מפסיקה של בתי המשפט.

אם אתם שוקלים להתגרש, חשוב להתייעץ עם עורך דין גירושין מנוסה ומקצועי. עורך הדין שלכם יוכל לעזור לכם להבין את הזכויות שלכם, ולקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורכם.

מחפשים עורך דין לענייני משפחה ברמה הגבוהה ביותר? התקשרו עכשיו לעורך דין אמיר בר-לב.

מעל 28 שנות ניסיון רק בדיני משפחה!