מימוש זכויות רפואיות בביטוח לאומי – כך תעשו את זה נכון

אין זה פשוט בישראל לממש זכויות רפואיות והמערכת הבירוקרטית קשה ומתישה. אפשר להבין את הרציונל אולי בכך שיש לא מעט אנשים שכלל לא צריכים לממש זכויות רפואיות אך מנסים את מזלם או משקרים וכך מכבידים על אנשי המקצוע ועל מוסדות המדינה לעשות את העבודה שלהם עבור מי שכן צריך אותם. איך בכל זאת ממצים זכויות? בכתבה הבאה.

Freepik

האזרח הקטן שצריך את המוסד לביטוח לאומי על מנת שיוכרו לו אחוזי נכות או שהוא צריך לקבל גמלה כלשהי בגין מצב בריאותי בעייתי כזה או אחר יפנה למימוש הזכויות הרפואיות שלו וירצה שהבקשות שלו יאושרו כמה שיותר מהר ובתהליך כמה שיותר קל.

באופן כללי חשוב לדעת שהמוסד לביטוח לאומי מעמיד לרשות אזרחי המדינה אתר מלא במידע חשוב ועם הזמן מתייעלים התהליכים שהם צריכים לעבור ולבצע. דרך אזור אישי ביטוח לאומי אפשר לוודא שכל המידע האישי בנוגע לבריאותו של אותו אזרח נכון ומעודכן וכך להתחיל את התהליך של מימוש זכויות רפואיות כפי שמגיע לו על פי החוק.

חשוב מאד ומומלץ לראות באתר של שירות אישי ביטוח לאומי מעיין בלתי נדלה של ידע חשוב שכל אזרח יכול לקרוא ולהבין. ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי אולי לא פשוטה או אינטואיטיבית אך היא בהחלט אפשרית ולא מומלץ למהר לפנות אל חברות חיצוניות שמציעות את השירות הזה, בעיקר מפני שהשירותים שלהן עולים לא מעט כסף שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו לשלם. הדבר הראשון שחשוב מאד לבצע הוא וידוא שכל המידע נכון ומעודכן באזורים השונים של אתר אישי ביטוח לאומי.

מגיעים לשם דרך התחברות עם מספר תעודת זהות, מספר טלפון נייד או סיסמה שיש כבר והונפקה דרך המוסד לביטוח לאומי. חשוב להעלות את המסמכים הרפואיים, אישורים שונים שניתנו, מסמכים שיש לאותו אזרח ולא קשורים ישירות למוסד לביטוח לאומי וכל מה שצריך על מנת שהמצב האישי והבריאותי שלו יהיה מעודכן. כאשר מדברים על מיצוי זכויות חשוב להבין שהכוונה היא למגוון רחב של סיטואציות שיכולות לקרות במהלך החיים או שהן פשוט קורות באופן טבעי – לידה של תינוק, יציאה לחופשת לידה, שחרור מהצבא, חלילה מחלה או תאונת דרכים, כל סוג של הפסקת עבודה ועוד מגוון רחב של מצבים או אירועי חיים.

מכאן שהדבר הראשון שחייב להיות מבוצע הוא עדכון של אזור ביטוח לאומי מידע אישי, שכן אם המידע הדרוש לא ידוע לפקידי המוסד הרי שאי אפשר יהיה לאשר מימוש זכויות בגינו.

את כל התהליך של מימוש זכויות רפואיות אפשר כיום לבצע דרך אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי – העלאת טפסים, אישורים או מסמכים רפואיים, מילוי טפסים ואפילו הגשת תביעות או בקשות.

מי שאין לו גישה נוחה או שההתנהלות מול אתר האינטרנט לא מתאימה לו – יכול לעשות את כל אלה דרך הלשכות השונות הפזורות ברחבי הארץ ובאמצעות הפקידים המקצועיים שמקבלים קהל ולקוחות.

 כיום הדרך לממש זכויות רפואיות הרבה יותר קצרה מאשר היא הייתה לפני כן ורשת האינטרנט שיפרה לאין שיעור את דרך ההתנהלות של המוסד. תהליכים שבעבר היו אורכים לא מעט חודשים או אפילו יותר משנה היום אורכים הרבה פחות זמן וכך לא מעט אזרחים לא צריכים להמתין כל כך הרבה זמן לממש את הזכויות שמגיעות להם.

ברגע שמבינים שאזרח זה או אחר פונה בצורה תמימה ואכן מגיע לו מה שהוא מבקש – הרי שהדרך אל המימוש המושלם והמוחלט לא תהיה ארוכה מאד ואפשר להיות בטוחים שבעזרת ביצוע הפעולות הנדרשות בסדר הנכון יהיה נוח וקל יותר לממש את הזכויות ולקבל את מה שמגיע לו.

שימו לב: המידע המוצג בעמוד זה הוא אינו מידע או ייעוץ משפטי בשום צורה. הכתוב לא מחליף התייעצות עם עורך דין או בעל מקצוע בתחום ביטוח לאומי ולא מכוון לייעוץ בשום אופן. בנוסף, המידע נכתב מטעם מרכז הידע וללא קשר לביטוח לאומי כלל.

במחיר הוגן. הוגן מאוד!

מחפשים נותן שירות בענייני משפחה? הקליקו: